سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید آهن‌اسفنجی از مرز ۲۵٫۵ میلیون گذشت
26 بهمن 1399 - 11:17
شناسه : 7025
طی 10 ماهه امسال؛ تولید آهن‌اسفنجی توسط شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو طی دوره ۱۰ ماهه امسال به رقم ۲۵ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۹۹ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد رشد را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس داده‌های آماری فولادمبارکه، سفید دشت، سبا، هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، خوزستان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی‌ریز، آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد گل‌گهر، چادرملو، جهان فولاد سیرجان و فولاد بافت در دوره ۱۰ ماهه بالاترین میزان تولید مربوط به فولادمبارکه با رقم ۶ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۱۴۲ تن ثبت شد.

همچنین بیشترین رشد عملکرد تولید آهن‌اسفنجی در دوره فروردین لغایت دی ‌ماه امسال توسط صبا فولاد ( بریکت گرم) با ۹۲ درصد بود که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ تحقق یافت.

تولید آهن‌اسفنجی دی‌ ماه ۲.۱ میلیون تن

تولید آهن‌اسفنجی در دی ‌ماه سال جاری از سوی واحدهای اعلام شده به رقم ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۷۹۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه طی سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

دی ‌ماه ۱۳۹۹ بیشترین رشد تولید آهن‌اسفنجی در بین واحدهای مورد بررسی مربوط به فولاد کاوه جنوب به میزان ۳۳ درصد در مقایسه با دی ‌ماه ۱۳۹۸ ثبت شد و بیشترین کاهش دی‌ماه نیز با ۵۵ درصد مربوط به فولاد خراسان بود.

علاوه بر این بیشترین میزان تولید دی ‌ماه نیز متعلق به فولادمبارکه با ۳۴۵ هزار و ۸۹۵ تن ثبت شد.

ایران رتبه دوم جهانی آهن‌اسفنجی

بررسی آمارها نشان می‌دهد ایران با تولید ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن آهن‌اسفنجی، رتبه دوم جهانی را پس از کشور هند در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص داده است.

سال گذشته میزان تولید آهن‌اسفنجی برابر با ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن بود که در مقایسه با ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن عملکرد سال ۱۳۹۷، رشد ۶ درصدی داشت. ایران پس از کشور هند دومین تولیدکننده آهن‌‌اسفنجی جهان محسوب می‌شود و در چارچوب طرح‌های هفتگانه فولاد استانی (سفید دشت، نی ریز، قائنات، بافت، سبزوار، شادگان و میانه) با ظرفیت‌های ۸۰۰ هزارتنی آهن‌اسفنجی طراحی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.