سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید آهن‌اسفنحی در مسیر صعود
03 بهمن 1400 - 15:08
شناسه : 23525
براساس گزارش‌های منتشر شده، آمار تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، تمامی فراورده‌های فولادی اعم از شمش، محصولات و همچنین مقاطع تخت و طویل فولادی با افت تولید 3 تا ۹ درصدی نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته روبه‌رو شده‌اند؛ در این بین تنها میزان تولید آهن‌اسفنجی آن هم تنها 2 درصد بیشتر شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در ۹ ماهه امسال میزان تولید کل مقاطع تخت فولادی شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار بیشترین میزان کاهش تولید را داشته است. تولید این مقاطع فولادی از ۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تن در مجموع ۹ ماهه ۱۳۹۹ به ۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده و بدین ترتیب ۹ درصد کاهش تولید را ثبت کرده است.

پس از آن میزان تولید فولاد میانی (شمش فولاد) افت ۸ درصدی را نسبت به ۹ ماهه سال گذشته تجربه کرده است. تولید این ماده معدنی از ۲۳ میلیون و ۲۶ هزار تن به ۲۱ میلیون و ۹۴ هزار تن افت پیدا کرد.

از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه به ترتیب ۱۴ میلیون و ۷۱۹ هزار تن محصولات فولادی و هشت میلیون و ۴۳۳ هزار تن طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع تولید شده است که نسبت به ۱۵ میلیون و ۵۶۶ هزار تن (محصولات فولادی) و هشت میلیون و ۶۹۶ هزار تن (مقاطع طویل فولادی) تولیدی ۹ ماهه ۱۳۹۹ به ترتیب ۵ درصد و ۳ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

گفتنی است، تولید آهن‌اسفنجی در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید افزایشی داشته است. البته تنها ۲ درصد این میزان افزایش داشته و از ۲۳ میلیون و ۳۵۸ هزار تن در مجموع ۹ ماهه سال گذشته به ۲۳ میلیون و ۸۰۱ هزار تن طی مدت مذکور سال جاری رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.