چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تولید اولین شمش مس با آزادی خرمشهر رقم خورد
03 خرداد 1400 - 9:36
شناسه : 12686
ساعت 9 صبح سوم خرداد ماه سال 1361 بود که اولین شمش مس را در میان اشک‌های شوق کارکنان مجموعه تولید کردیم. یک ساعت بعد خبر آزادسازی خرمشهر اعلام شد. در این راستا مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران در خاطرات شفاهی خود طی مصاحبه که پیش‌تر نیز منتشر شده بود، با بیان این مطلب به نکات شنیدنی و جذابی از آن سال‌ها اشاره کرد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدهادی اردبیلی مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به فتح خرمشهر و آغاز تولید شمش مس، اظهار داشت: زمانی که از نقص کنورتورها آگاه شدیم، مسئله را با سرعت به شرکت ذوب‌آهن انتقال دادیم. آن‌ها هم یک گروه آجرچین را با چند تریلی آجر نسوز به سرچشمه فرستادند. ظرف یک هفته آجرهای جدید جایگزین و دوباره کنورتور را گرم و راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: قصد داشتیم در سالروز تولد امام حسین (ع) اولین ذوب تولید شود اما مشیت الهی اینگونه بود که موفقیت ما در جبهه اقتصادی با پیروزی رزمندگان در جبهه جنگ هم‌زمان شود. این شیرین‌ترین خاطره زندگی حرفه‌ای من است. راه‌اندازی واحد ذوب بازتاب خوبی در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت به‌طوری‌که مدیرعامل وقت شرکت پارسنز جردن برای بنده تلگراف تبریک فرستاد.

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: امام فرموده‌اند ما می‌توانیم؛ این یک شعار نیست، یک واقعیت است که باید باور کنیم. به مرور زمان تمامی کارکنان مجموعه با همت و انگیزه توانستند قطعات بزرگی که نیازمند واردات از آمریکا بود، در داخل کشور تولید کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.