سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید برای رقابت در بازار جهانی
28 اردیبهشت 1401 - 11:58
شناسه : 27934
معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو گفت: اجرای طرح ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر که با هد‌ایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط بخش خصوصی اجرا شده است، با هدف رقابت در بازارهای جهانی دنبال می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، خدایار کریم‌نژاد معاون بهره‌برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اظهار داشت: طرح ۴۰ هزار تنی تولید کنسانتره نفلین سینیت کلیبر در چارچوب توسعه منطقه کلیبر آذربایجان شرقی، به منظور اشتغال‌زایی بیشتر و تولید با کیفیت بالا است و به روش تر عملیاتی شده که اکنون در حال انجام تست‌های راه‌اندازی است.

وی افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در چارچوب سیاست دولت، مبنی بر توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و افزایش اشتغال‌زایی نسبت به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به منظور استخراج و فروش معادن و راهبری مجتمع‌های تابعه خود اقدام کرده است. ایمپاسکو در این روش، علاوه بر صیانت از منافع دولت به روش حفظ مالکیت واحدهای معدنی، موجب می‌شود وضعیت اقتصادی مجتمع‌ها بهبود پیدا کند. لذا، فعالیت‌های توسعه‌ای و افزایش تولید توسط بخش خصوصی منجر به اشتغال‌زایی بیشتر و جذب نیروی انسانی جدید خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و اکتشاف ایمپاسکو مطرح کرد: مجتمع نفلین سینیت کلیبر در چارچوب راهبری ایمپاسکو، سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد و تعداد نیروی انسانی در زمان واگذاری ۴۶ نفر بود که در سرمایه‌گذاری به عمل آمده توسط راهبر سال ۱۴۰۰، به ۹۰ نفر افزایش یافت. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش دولتی منع سرمایه‌گذاری داشت و با برنامه واگذاری دو هدف را دنبال می‌کرد؛ یکی رعایت قانون و دیگری، بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی. آمارهای اعلامی حاکی از آن است که میزان تولید کنسانتره نفلین سینیت در سال گذشته به رقم حدود هفت هزار و ۸۰۰ تن رسید و میزان محصول فروخته شده نیز حدود هفت هزار و ۴۰۰ تن ثبت شده بود.

کریم‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت بالای محصول تولیدی در قالب طرح ۴۰ هزار تنی، کاهش باطله را به دنبال دارد و بالا بودن بازدهی تولید، سبب کاهش گرد و غبار ناشی از فراوری شده و این امر از مزایای طرح محسوب می‌شود که جذب بیشتر مشتریان داخلی و خارجی را هم به دنبال خواهد داشت. راهبر مجتمع با انجام برخی اصلاحات در خطوط قدیم توانسته است دانه‌بندی و کیفیت محصول تولیدی را برابر با انتظارات بازار هدف، ارتقا بخشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.