چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تولید بکام ۱۱۳ برابر افزایش یافت
20 اسفند 1399 - 14:18
شناسه : 8851
مدیرعامل گروه بکام در نشست خبری: محمد جواد عسگری باقرآبادی مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی در نشست خبری که در سالن کنفرانس «هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات» برگزار شد، گفت: تاکنون بیش از 80 درصد از بودجه 480 میلیارد تومانی بکام، محقق شده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گروه کارخانجات شهید قندی
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدجواد عسگری باقرآبادی مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی، اظهار داشت: در مجموعه شرکت‌های کارخانجات تولیدی شهید قندی بر متنوع‌سازی بازارهای هدف کار شد. مخابرات ایران، یکی از شرکت‌های طرف قرارداد بکام است که برگشت پول از این شرکت، بیش از ۱۴ ماه به طول انجامید.

وی افزود: افزایش بازار هدف به جهت حفظ درآمد شرکت، یکی از راه‌های مدنظر ما بوده است که علاوه بر ارتباط‌گیری با شرکت مخابرات و برخی شرکت‌های دیگر، وضعیت فروش شرکت نیز در این راستا، بهبود یافت. همچنین در راستای پیشرفت بیشتر با بهره‌گیری از فروش‌های مویرگی، امیدواریم درآمدی که لایق سهامداران گروه کارخانجات تولیدی شهید قندی است، محقق شود.

افزایش تولید ۱۱۳ برابری بکام

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی گفت: تولید سال ۱۳۹۹ نسبت به سال گذشته، ۱۱۳ درصد افزایش یافت. همچنین ضمن افزایش سود ۷۰ درصدی بکام، برنامه‌ریزی مناسبی برای اقدامات توسعه‌ای شرکت‌های زیرمجموعه بکام صورت گرفته است.

عسگری در ارتباط با بودجه سال آینده، بیان کرد: در سال ۱۴۰۰، ضمن اینکه بودجه ۵۱۰ میلیاردی تومانی برای شرکت کارخانجات شهید قندی در نظر گرفته شده است، برای سایر شرکت‌های زیر‌مجموعه، برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت.

شرکت پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه در راه بورس

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای بکام، عنوان کرد: برای تولید پنل خورشیدی، با شرکت پلیمر ایساتیس قندی ابرکوه،برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شده است و بنا داریم پذیرش این شرکت به عنوان زیرمجموعه شرکت بکام را در بورس اخذ کنیم.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه اولیه این شرکت انجام شده است؛ به طوری که شرکت فوق آمادگی لازم برای عرضه اولیه را در بورس دارد؛ اما با توجه به شرایط کنونی بورس، سهام شرکت پلیمری در شرایطی عرضه خواهد شد که منافع حداکثری سهامدار و شرکت بکام حفظ شود.

محصولات جدید شرکت شهید قندی

عسگری تصریح کرد: مجموعه بکام، علاوه بر تولید انواع کابل‌ جهت بازارهای هدف کنونی، محصولات جدیدی شامل کابل‌های ACSR (قابل استفاده در شبکه‌های برق) را توانست برای بازار کشور عراق تولید کند. همچنین در مجموعه پلیمری ابرکوه، تولید سیم کابل ساختمانی نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار مناسبی در شرکت انجام شده است، اذعان داشت: در حال حاضر بدهی معوقه بانک‌ها سامان یافته است. همچنین جذب و اعطای نمایندگی برای توسعه بازار هدف انجام شده است و اقدامات لازم جهت تامین مواد اولیه شرکت پلیمری از طریق بورس صورت گرفت.

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی ادامه داد: تلاش می‌کنیم امانت‌دار خوبی برای سهام مردم باشیم. در واقع امروزه هدف عمده ما افزایش ارزش سهام است؛ در این راستا برای تولید مواد اولیه، تمام تلاش ممکن را انجام می‌دهیم. خوشبختانه در عملکرد شرکت از محل تولید، سود و درآمد به سوددهی مناسبی رسیده‌ایم؛ به طوری که آینده سهام بکام بسیار مثبت و قابل قبول پیش‌بینی می‌شود.

عسگری عنوان کرد:‌ بر اساس گزارش استخراج شده از صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ شرکت، میزان فروش و نرخ سودآوری کارخانجات شهید قندی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سودآوری طی سال جاری، گفت: شرکت شهید قندی (سهامی عام)، با رشد ۳۶۵ درصدی سود خالص، بالاترین مشارکت را در سودآوری تلفیقی گروه، نسبت به دوره مشابه سال گذشته داشته است. همچنین نسبت‌های سودآوری در این شرکت، نشان از رشد سودآوری می‌دهد.

مدیرعامل گروه کارخانجات شهید قندی، موضوع تامین به موقع مواد اولیه، توسعه بازارهای هدف و افزایش صادرات را، از محورهای اصلی فعالیت این مجموعه عنوان کرد و افزود: در آینده نزدیک، شاهد اقدامات بنیادی در این حوزه خواهیم بود. همچنین با تنظیم برنامه بلندمدت در زمینه اصلاحات بنیادی شامل اصلاح اهداف، سیاست‌ها و فرآیندها، مقرر گردید در راستای توسعه هم‌افزایی و افزایش سود‌آوری شرکت‌های تابعه و با هدف استقلال شخصیت‌های حقوقی آن‌ها، اصلاح ساختار شرکتی و چارت سازمانی، با مطالعه دقیق فرآیندها در جهت افزایش بازدهی در دستور کار قرارگیرد و انشالله به زودی شاهد تحول خوبی در این گروه خواهیم بود.

عسگری به هدف‌گذاری جهت انعقاد قراردادهای جدید داخلی و خارجی، به عنوان یکی از اقدامات اساسی این شرکت اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تحولات اقتصادی اخیر و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها به خصوص مواد اولیه مورد استفاده کارخانه، همکاران ما در واحدهای تولید، بازرگانی و مالی نسبت به مطالعه مجدد قیمت‌ها و بهای تمام شده، بر اساس استانداردهای هزینه‌یابی اقدامات لازم را انجام داده‌اند که تاکنون، نتایج موثری مبنی بر افزایش سهم محصولات در بازار و رقابتی کردن محصولات، در پی داشته است.

وی بیان کرد: رویکرد فعلی، تسریع در تعیین تکلیف، همراه با دفاع موثر از حقوق قانونی شرکت در پرونده‌های مطروحه است که در همین زمینه، تیم حقوقی در حال پیگیر آن هستند. همچنین در راستای افزایش کیفیت و شفافیت اطلاعات مالی، اقلام سنواتی در دست بررسی است و چنانچه مصالحه صورت نپذیرد، از طریق طرح موضوع حقوقی، پیگیری و منافع شرکت تامین خواهد شد.

مدیره گروه کارخانجات شهید قندی همچنین اجرای پروژه‌های توسعه‌ای از طریق تبدیل دارایی‌های غیرمولد و افزایش نرخ بازده دارایی‌های را از برنامه‌های آتی شرکت عنوان کرد.

فروش ۲۱۱ میلیارد تومانی بکام

طاهر ابراهیم‌زاده عضو هییت‌مدیره گروه کارخانجات شهید قندی نیز در ادامه این نشست، گفت: شرکت هیچ بدهی به تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و اشخاص ندارد و تنها بدهی بانکی مجموعه، از دوره‌های پیشین باقی مانده است که امسال بیش از ۴۲ میلیارد  تومان از آن تسویه شد.

وی افزود: فروش شرکت بکام در سال ۱۳۹۸، برابر با ۲۱۱ میلیارد تومان بود که میزان سود آن، ۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.‌ در سال ۱۳۹۹، فروش ۲۴۵ میلیارد تومانی در بکام پیش‌بینی شده بود که ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن را سود شرکت تشکیل می‌داد.

عضو هییت‌مدیره گروه کارخانجات شهید قندی در پایان، خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی جدید از ابتدای مرداد ماه سال ۱۳۹۹، بعد از حضور در بکام و ظرفیت‌شناسی، توسعه بازار را در دستور کار قرار داده است و با تغییر بودجه به ۴۸۶ میلیارد تومان، سود ۴۶ میلیارد تومانی برای بکام را محقق کرد. در سهام بکام، ۴۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی فروش پوشش داده شد. همچنین سود به دست آمده، بالاتر از میزان پیش‌بینی که ۴۶ میلیارد تومان بود، برابر با  53 میلیارد تومان تحقق یافت. سال آینده نیز تحقق فروش ۵۱۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.