سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید بیش از ۱۸.۷ میلیون تن شمش فولادی
25 بهمن 1399 - 12:49
شناسه : 6899
تولید شمش فولادی در واحدهای تابعه ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی طی ۱۰ ماهه امسال به مثبت 7 درصد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رقم ۱۸ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۸۵ تن را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس جداول آماری مجموعه‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، چادرملو، آهن وفولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد سیرجان گویای آن است که بیشترین رشد تولید در دوره مزبور، به شمش جهان فولاد سیرجان با رقم ۲۰۰ درصد ثبت شده برمی‌گردد.

ضمن اینکه بیشترین کاهش تولید شمش طی ۱۰ ماهه امسال به ویژه در زمینه بیلت فولاد خراسان، رقم ۱۸ درصد را به ثبت می‌رساند.

تولید ۱.۶ میلیون تن شمش در دی‌ ماه

تولید شمش فولاد در دی ‌ماه سال ۱۳۹۹، به رقم یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۱۹۲ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افت ۴ درصدی داشته است.

بیشترین رشد عملکرد دی ‌ماه مربوط به بیلت تولیدی فولاد بناب با رقم ۱۳۰ درصدی بوده است. همچنین باید اشاره داشت بیشترین افت عملکرد مربوط به شمش بیلت فولاد خراسان است که به میزان ۵۸ درصد ثبت شد.

تولید ۱۲.۱ میلیون تن محصولات فولادی

محصولات فولادی واحدهای یاد شده طی ۱۰ ماهه به رقم ۱۲ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۳ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

تولید محصولات فولادی در دی ‌ماه برابر با یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۵ تن بود که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، کاهش ۶ درصدی یافت.

بر اساس آمارنامه انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از ازبکستان و مولداوی (تولید ناچیزی دارند)، جایگاه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است

براساس آمار منتشر شده، مجموع تولید شمش فولاد کشور در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۹ میلیون تن رسید که آمار فوق جایگاه فولاد ایران را در منطقه خاورمیانه و جهان به ترتیب اول و دهم نشان می‌دهد.

انجمن جهانی فولاد در تشریح وضعیت تولید فولاد طی سال گذشته میلادی در قالب داده‌های آماری آورده است: متوسط رشد تولید ۶۴ کشور عضو این انجمن کاهش ۹ دهم درصدی را ثبت کرد و به یک میلیارد و ۸۲۹ میلیون تن رسید؛ در حالی که تولید سال ۲۰۱۹ یک میلیارد و ۸۴۶ میلیون تن بود.

در پایان این گزارش آمده است که تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ با ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، با رشد ۱۳.۴ درصدی به ۲۹ میلیون و ۳۰ هزار تن رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.