پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تولید بیش از ۱۷ میلیون تن مس در جهان
02 بهمن 1400 - 11:14
شناسه : 23414
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید معادن مس جهان طی 10 ماهه 2021، با افزایش 2.6 درصدی، از 17 میلیون تن فراتر رفت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۲۶ هزار تن کنسانتره مس تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲٫۶ درصدی تولید این ماده معدنی است. از این میزان، ۹ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، سه میلیون و ۶۵۴ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۶۹ هزار تن «آفریقا»، یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۷۷۵ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۴٫۳ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۱ میلیون و ۵۷۵ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۰ میلیون و ۶۹۲ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴٫۳ درصدی است.

شرکت‌های مس جهانی طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۲۰ میلیون و ۵۹۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ میلیون و ۳۱۳ هزار تن بود که افزایش حدود ۱٫۴درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۱٫۱ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی۱۰ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۲۵ میلیون و ۱۱۶ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۴ میلیون و ۸۴۳ هزار تن)، حدود ۱٫۱ درصد افزایش یافت.

براساس این گزارش، قیمت جهانی مس امروز (۲ بهمن ۱۴۰۰) با فاصله ۴۹ دلار تا ۱۰ هزار دلاری شدن، به ۹۹۵۱ دلار در تن رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.