سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید بیش از ۲۹ میلیون تن شمش و محصولات فولادی در کشور
30 بهمن 1400 - 10:52
شناسه : 24785
براساس گزارش‌های منتشر شده، عملکرد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه بیش از ۲۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۷۰۷ تن شمش فولاد و محصولات فولادی در کشور تولید شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی ۱۸ میلیون و یک‌هزار و ۸۷۳ تن شمش فولاد و ۱۱ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۸۳۴ تن محصولات فولادی تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب افت ۴ درصدی و کاهش ۳ درصدی داشت.

در ۱۰ ماهه امسال ۴۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۰ تن کنسانتره سنگ‌آهن (رشد ۳ درصدی) و ۴۲ میلیون و ۹۵۰ هزار و ۸۵۶ تن گندله سنگ‌آهن (رشد ۱۱درصدی) در کشور تولید شد. همچنین تا پایان دی ماه ۴۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۹۲۷ تن آهن‌اسفنجی در کشور تولید شد که حاکی از افت ۶ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته است.

گفتنی است، با این حال تولیدکنندگان شمش آلومینیوم توانستند با ثبت رشد ۲۳ درصدی به ۴۵۳ هزار و ۴۳۶ تن عملکرد برسند. در بخش مس نیز عملکرد مثبت شرکت‌ها را شاهد بودیم، به‌طوری که یک میلیون و ۲۱ هزار و ۴۵۷ تن کنسانتره مس (رشد ۲ درصدی)، ۲۳۹ هزار و ۴۲ تن کاتد مس (رشد ۳ درصدی ) و ۲۹۳ هزار و ۵۵۹ تن آند مس (بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰) تولید شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.