سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید سنگ‌آهن از مرز ۴۱ میلیون تن عبور کرد
11 بهمن 1399 - 10:07
شناسه : 5957
گزارش عملکرد شرکت‌های سنگ آهنی طی 9 ماهه 99 منتشر شد و بر اساس آن میزان سنگ‌آهن تولید شده در کشور از مرز 41میلیون تن عبور کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آنومالی شمال بافق طی مدت ۹ ماهه سال جاری در زمینه استخراج سنگ‌آهن توانسته است عدد یک میلیون و ۲۴۰هزارو ۴۵۱تن را به ثبت برساند. سنگ‌آهن جلال‌آباد نیز به‌عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده سنگ‌آهن از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذرماه موفق شد که سنگ‌آهنی به میزان ۲میلیون و ۸۱۸ هزار و۶۱۹تن را ارسال کند؛ همچنین میزان استخراج صورت گرفته از این شرکت ۴میلیون و۶۵۱هزارو۳۳تن و میزان تولید سنگ‌آهن   برابر با ۳۰۵هزارو۶۹۱تن بوده است.

واحد سنگ‌آهن شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذر ۹۹ توانسته است سنگ‌آهن را به مقدار ۱۰میلیون و ۷۴۰هزارو۱۵۰تن ارسال کند و استخراج ۱۱میلیون و ۹۳۸هزارو۷۸۹تنی داشته باشد. همچنین میزان سنگ‌آهن تولید شده توسط چادرملو برابر با ۸میلیون و ۹۰۴هزارو ۲۰۰تن بوده است.

واحد سنگ‌آهن سیرجان ۲ نیز درکنار دیگر تولیدکنندگان سنگ‌آهن کشور، طی مدت یادشده ارسال به میزان ۴۷۶هزارو۳۶۳تن داشته و استخراج صورت گرفته توسط این شرکت ۲میلیون و ۵۸۸هزارو۳۶۳تن بوده است. همچنین میزان تولید سنگ‌آهن برای این مدت صفر بوده است.

شرکت سنگ‌آهن مرکزی در حوزه استخراج سنگ‌آهن توانسته است عددی برابر با ۲میلیون و۲۷۴هزارو۱۹۲تن را به ثبت برساند. همچنین سنگ‌آهن ارسال شده توسط این شرکت در مدت ۹ ماهه امسال برابر با ۲میلیون و ۸۸۵هزارو۶۶۵تن بوده و سنگ‌آهن تولید شده نیز به مقدار ۳ میلیون و ۳۶۲هزارو۵۶۶تن بوده است.

واحد سنگ‌آهن میشدوان نیز طی این ۹ماه توانسته است در حوزه استخراج عدد ۳۴۸هزارو۵۶۲تن را به ثبت برساند؛ شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه هم استخراجی بالغ بر یک میلیون و ۶۷۴هزارو۸۵۵تن داشته باشد.

شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان نیز در حوزه استخراج، عدد یک میلیون و ۸۰۲هزارو۵۶۵تن را به ثبت رسانده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن در ایران، طی مدت ۹ ماهه ۹۹ توانسته است به میزان ۱۱میلیون و ۲۲۶هزارو۷۴۲تن سنگ‌آهن ارسال کند و استخراجی بالغ بر ۶میلیون و ۶۷۸هزارو۷۶تن داشته باشد. میزان سنگ‌آهن تولید شده نیز توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۹ ماهه امسال به مقدار ۱۲میلیون و ۵۲۷هزارو۵۴۰تن بوده است.

شرکت صبانور در حوزه استخراج سنگ‌آهن عدد ۲میلیون و ۳۴۹هزارو۱۰۳تن را به ثبت رسانده است.

در کنار دو شرکت بزرگ سنگ‌آهنی چادرملو و گل‌گهر، شرکت سنگ‌آهن گهرزمین نیز توانست در حوزه استخراج عدد ۱۱میلیون و ۶۹۵هزارو۷۲۱تن را به ثبت رسانده و تولیدی بالغ بر ۱۵میلیون و۹۳۴هزارو ۸۱۹ تن داشته باشد.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان که از آن به‌عنوان عسلویه معدنی ایران یاد می‌شود، طی ۹ ماهه ۹۹ ارسال سنگ‌آهن به مقدار ۵۲۷هزارو۳۷۶تن داشته و میزان استخراج صورت گرفته نیز برابر با ۹میلیون و۷۵۷هزارو۱۴۶تن بوده است.

مجتمع معادن سنگ‌آهن فلات مرکزی (چاه‌گز) نیز با ارسال ۳۵۰هزارو۱۳۳تن، استخراج ۵۵۴هزارو ۵۸تن و تولید ۳۸۲هزارو۴۱۸تن سنگ‌آهن، کارنامه ۹ ماهه ۹۹ خود را بسته است. در مجموع میزان ارسال سنگ‌آهن توسط شرکتهای نامبرده برابر با ۲۹میلیون و۲۵هزارو۴۸تن و تولید انجام شده به میزان ۴۱میلیون و ۴۱۷هزارو۲۳۴تن و در نهایت میزان استخراج سنگ‌آهن به مقدار ۵۷میلیون و۵۵۲هزارو۹۱۵تن بوده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.