جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تولید سنگ‌آهن از ۳۷میلیون تن عبور کرد
23 آذر 1399 - 7:39
شناسه : 3182
شرکتهای سنگ آهنی در مدت 8ماهه نخست امسال توانستند میزان تولید سنگ آهن در کشور را به بالای 37میلیون تن برسانند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایراسین، بر اساس آخرین آمار منتشر شده، می بینیم که شرکت سنگ آهن جلال آباد در مدت ۸ماهه نخست امسال توانسته است ضمن انجام عملیات استخراج به میزان ۳میلیون و ۹۶۶هزارو۳۷۲تن ، ۲۷۶هزارو ۵۳۰تن نیز سنگ آهن تولید کند.
همچنین شرکت سنگ آهن چادرملو نیز که یکی از تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن در ایران است، از ابتدای سال جدید تا پایان آبان ماه امسال ضمن استخراج به مقدار ۱۰میلیون و ۳۳۱هزارو ۶۲۸تن ، تولید سنگ آهن خود را طی مدت یادشده به رقم ۷میلیون و ۹۰۰هزارو ۸۴۷تن رسانده است.
سنگ آهن مرکزی نیز به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های فعال در حوزه سنگ آهن توانسته ضمن انجام عملیات ۲میلیون و ۲۹۵هزارو۶۳۸تنی در استخراج، تولید سنگ آهن را در مدت یادشده به مقدار ۲میلیون و ۹۹۸هزارو۱۰۶تن انجام دهد.
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن در ایران است که در استان کرمان واقع شده؛ این شرکت معدنی و صنعتی از ابتدای سال ۹۹ تا انتهای آبان ماه تولید سنگ آهن را به میزان ۱۱میلیون و ۷۱هزارو۷۰تن رسانده و میزان استخراج انجام شده نیز برابر با ۵میلیون و ۹۴۲هزارو۶۹۱تن بوده است.
شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز همچون دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدکننده سنگ آهن در کشور، طی مدت ۸ماهه امسال ۱۵میلیون و ۳۷هزارو ۴۴تن سنگ آهن تولید کرده و میزان عملیات استخراجی نیز ۱۰میلیون و ۱۹۱هزارو۵۴۲تن انجام داده است.
مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی (چاه گز) در مدت ۸ماهه امسال موفق شده است ۳۸۲هزارو۴۱۸تن سنگ آهن تولید کند و عملیات استخراجی را به مقدار ۵۵۴هزارو ۵۸تن انجام دهد.
در مجموع می توان گفت که شرکت های تولیدکننده سنگ آهن در این ۸ماهه توانستند سنگ آهن را به مقدار ۳۷میلیون و ۶۶۶هزارو۱۵تن تولید کنند.
لازم به ذکر است که تعدادی از شرکتهای فعال در حوزه تولید سنگ آهن، طی مدت ۸ماهه نخست امسال تنها عملیات استخراج و ارسال را در کارنامه خود داشتند و تولید سنگ آهن برای آنها در نظر گرفته نشده است.
سنگ آهن به عنوان ماده اولیه مهم و استراتژیک برای صنعت فولاد ایران به شمار می‌آید و در صورتی که در تولید آن دچار مشکل شویم، صنعت فولاد نیز ناخواسته برای رسیدن به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴دچار چالش جدی خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.