سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید شمش و محصولات فولادی افزایش یافت
07 فروردین 1400 - 9:49
شناسه : 9322
طی 11 ماهه امسال: بر اساس آمار منتشر شده، میزان تولید شمش و محصولات فولادی طی 11 ماهه سال 1399، به ترتیب 11 و 10 درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۹، حدود ۲۷ میلیون و ۷۲۴ هزار تن شمش بیلت، بلوم و اسلب تولید کردند؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۳۷ هزار تن بود.

در این راستا میزان تولید محصولات فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و … طی ۱۱ ماهه امسال در کشور، ۲۰ میلیون و ۲۱۱ هزار تن بود. همچنین میزان تولید این محصولات طی مدت مشابه در سال گذشته، رقم ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تن را نشان می‌دهد.

میزان تولید آهن‌اسفنجی با رشد ۹٫۴ درصدی طی ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۵ میلیون و ۴۴۹ هزار تن، به ۲۷ میلیون و ۸۴۲ هزار تن رسید.

کاهش صادرات و افزایش واردات

بنا به این گزارش، طی ۱۱ ماهه امسال، میزان صادرات شمش بیلت، بلوم و اسلب، پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تن، محصولات فولادی دو میلیون و ۶۴۰ هزار تن و آهن‌اسفنجی ۸۱۹ هزار تن بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه در سال گذشته شامل ۶ میلیون و ۳۵۱ هزار تن شمش بیلت، بلوم و اسلب، سه میلیون و ۲۷۵ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۹۴۲ هزار تن آهن‌اسفنجی، به ترتیب ۱۲، ۱۹ و ۱۳ درصد کاهش را تجربه کرده است. شایان ذکر است که از ابتدای فروردین ماه تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۹، پنج هزار تن شمش بیلت، بلوم و اسلب و ۸۴۷ هزار تن انواع محصولات فولادی به کشور وارد شد که در مقایسه با رقم واردات مدت مشابه در سال گذشته شامل سه هزار تن شمش بیلت، بلوم و اسلب و ۴۴۵ هزار تن انواع محصولات فولادی، به ترتیب ۶۷ و ۹۰ درصد افزایش یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.