پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تولید فولاد در مسیر افت قیمت در حال حرکت است
27 بهمن 1400 - 12:01
شناسه : 24686
آمار تولید فولادی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه، تمامی فراورده‌های فولادی شامل شمش، محصولات و همچنین مقاطع تخت و طویل فولادی با افت تولید 3 تا 8 درصدی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته روبه‌رو شده‌اند؛ در این بین فقط میزان تولید آهن‌اسفنجی آن هم تنها ۲۵۴ تن معادل یک درصد بیشتر شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش ااخبارفلزات، طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در ۱۰ ماهه امسال میزان تولید کل مقاطع تخت فولادی شامل ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار و شمش فولاد بیشترین میزان کاهش تولید را داشته‌اند.

تولید مقاطع تخت فولادی از هفت میلیون و ۵۸۷ هزار تن در مجموع ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به ۶ میلیون و ۹۹۸ هزار تن در مدت مشابه سال جاری رسیده و بدین ترتیب ۸ درصد کاهش تولید را ثبت کرده است. همچنین میزان تولید فولاد میانی (شمش فولاد) نیز در مجموع ۱۰ ماهه سال جاری به همین میزان (8 درصد) افت تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. تولید این ماده معدنی از ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار تن به ۲۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تن کاهش یافت.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه به ترتیب ۱۶ میلیون و ۴۰۳ هزار تن محصولات فولادی و ۹ میلیون و ۴۰۵ هزار تن مقاطع طویل فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع تولید شده است که نسبت به ۱۷ میلیون و ۲۰۳ هزار تن (محصولات فولادی) و ۹ میلیون و ۶۱۶ هزار تن (مقاطع طویل فولادی) تولیدی ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به ترتیب ۵ درصد و ۳ درصد کاهش تولید داشته‌اند.

گفتنی است، در مقابل تنها تولید آهن‌اسفنجی در مدت مذکور سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید افزایشی داشته است. البته تنها یک درصد این میزان بیشتر شده و از حدود ۲۵ میلیون و ۵۵۴ هزار تن در مجموع ۱۰ ماهه سال گذشته به ۲۵ میلیون و ۸۰۸ هزار تن طی مدت مذکور سال جاری رسیده و فقط ۲۵۴ تن بیشتر تولید شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.