سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید فولاد در کشور امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است
20 آذر 1399 - 4:41
شناسه : 2984
معاون امور معادن وصنایع معدنی وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال شاهد تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور بودیم که از افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.
ارسال توسط :
پ
پ

داریوش اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: باتوجه به اینکه در شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمنان و همچنین شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور هستیم اما زنجیره تولید فولاد کشور متوقف نشده و همچنان ادامه دارد.
وی بیان داشت: در گذشته وارد کننده فولاد به کشور و در مقابل صادر کننده سنگ آهن خام بودیم، به طوری که در سال ۹۲ صادرات سنگ آهن خام ۲۶ میلیون تن بوده و امروز با همت کارشناسان داخلی تکنولوزی فرآوری و تبدیل به کنسانتره به کمتر از یک میلیون تن کاهش یافته است.
این مسوول در وزارت صمت اظهارداشت: ایران و چین ۲ کشوری هستند که تولید فولاد آن‌ها در جهان با وضعیت کنونی رشد داشته، هرچند کشور ما علاوه بر شیوع ویروس کرونا تحریم‌های ظالمانه را هم داشته است. 
 اسماعیلی عنوان کرد: سیاست دولت و وزارت صنعت، معدن وتجارت در صدد حمایت و تقویت از زنجیره فولاد کشور است که در این راستا مهم‌ترین و محوری ترین بخش در این زنجیره موضوع صادرات است. 
وی اظهارامیدواری کرد: با بالا بردن توان ظرفیتی و همچنین صادراتی کشور خام فروشی را به صفر برسانیم.

تحول مهمی درمنطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس رخ داده است
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز گفت: در چندسال اخیر تحولات مهمی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بویژه در زمینه جذب سرمایه گذاری‌های جدید در این منطقه به وقوع پیوسته است.
ایرج حیدری افزود: بخش مهمی از موانع پیش روی صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های تامین زیرساخت‌ها و مواداولیه مرتفع و زمینه رونق این واحدها مهیا شده است.
وی بیان داشت: بستر برای هرگونه سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس فراهم شده و از وزارت صمت بویژه معاونت معدنی این وزارتخانه انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به صنایع مستقر در هرمزگان داشته باشد.
معاون استاندار هرمزگان بااشاره به مسائل و مشکلات مجتمع مادکوش گفت: مجتمع صنعتی مادکوش از واحدهای صنعتی مهم استان است که جایگاه ویژه‌ای در زمینه تولید و اشتغال دارد.
حیدری یادآورشد: تامین مواداولیه پایدار واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برای رونق تولید در این واحدها، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
هرمزگان سومین استان فولادی کشور است
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز در این نشست گفت: براساس رتبه بندی که از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام شده ؛هرمزگان سومین استان فولادی کشور معرفی شده که جا دارد توجه ویژهای به این حوزه شود.
خلیل قاسمی در ادامه گزارشی از آخرین وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی در هرمزگان و همچنین مسائل و مشکلات شرکت گندله سازی مادکوش در تامین خوراک و مواد اولیه این مجموعه ارائه کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.