دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تولید فولاد در گروی زغال‌سنگ است
16 فروردین 1401 - 14:23
شناسه : 26203
دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت و معدن گفت: در صورت ادامه واردات زغال‌سنگ، دیگر صادرکننده آن نخواهیم بود و ایران را از چرخه تولید زغال‌سنگ بین کشور‌ها حذف می‌کنیم.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شهرام شریعتی دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت و معدن، اظهار داشت: عمده مصرف زغال‌سنگ در کشور برای صنایع فولاد بوده و با توجه به اینکه امسال باید ۵۵ تن فولاد در کشور تولید کنیم، نیاز ایران به زغال‌سنگ بیش از پیش ضروری است.

وی افزود: ایران از جمله کشور‌های تولیدکننده زغال‌سنگ در دنیا است، اما با توجه به جلوگیری از صادرات این محصول و توسعه واردات آن، ایران در حال حذف از فهرست کشور‌های تولیدی زغال‌سنگ در دنیا است.

دبیر کمیسیون معدن خانه صنعت، معدن و تجارت، گفت: در صورت ادامه واردات زغال‌سنگ، دیگر صادرکننده آن نخواهیم بود و ایران را از چرخه تولید زغال‌سنگ بین کشور‌ها حذف می‌کنیم.

شریعتی زغال‌سنگ را کالایی راهبردی دانست و بیان کرد: هم‌اکنون ذخیره سنگ‌آهن ایران در حال اتمام است، زیرا تولید جدید نداریم و هرچه بوده از اکتشافات قدیم است ضمن اینکه زغال‌سنگ نیز در شرایط کاملا بحرانی قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز فولاد کشور به زغال‌سنگ، باید با اکتشافات جدید در معادن این محصول و توسعه صادرات، میزان تولید را افزایش دهیم و با تصمیمات درست برای همه اکتشافات از جمله زغال‌سنگ از کشور‌های تولیدکننده محصولات معدنی، عقب نمانیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.