سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید فولاد سبز در ۲ کشور اروپایی
17 شهریور 1400 - 12:59
شناسه : 17433
براساس گزارش‌های منتشر شده، دولت آلمان شرکت آرسلورمیتال را در تولید فولاد سبز حمایت می‌کند. در این راستا قرار است نیمی از هزینه ساخت این طرح را برعهده گیرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دولت آلمان قرار است در پروژه تاسیس کارخانه تولید فولاد سبز از آرسلورمیتال حمایت مالی کند. این کارخانه با هزینه‌ای معادل ۱۱۰ میلیون یورو توسط این شرکت در هامبورگ احداث خواهد شد.

وزیر محیط‌زیست آلمان ضمن اشاره به تخصیص بودجه ۵۵ میلیون یورویی برای کمک به ساخت کارخانه آهن‌اسفنجی در هامبورگ، اظاهر داشت: این کارخانه به منظور کاهش انتشار دی‌اکسید کربن، در فرایند تولید خود از هیدروژن سبز استفاده خواهد کرد. در این راستا تا سال ۲۰۲۵ میلادی با آهن‌اسفنجی تولید شده (با استفاده از هیدروژن سبز) و ذوب قراضه فولاد در کوره‌های قوس الکتریکی که از هیدروژن سبز استفاده می‌کنند، فولاد سبز تولید خواهد کرد.

آرسلورمیتال نیز اعلام کرد ساخت این کارخانه، تا سال ۲۰۲۵ میلادی شرکت را قادر به تولید ۱۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی برای استفاده در تولید فولاد سبز خواهد کرد. این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی سالانه یک میلیون تن فولاد بدون کربن در هامبورگ تولید کند که منجر به کاهش سالانه ۸۰۰ هزار تن دی‌اکسید کربن می‌شود.

گفتنی است به تازگی،آرسلور میتال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان جهان برنامه احداث کارخانه فولادسازی بدون کربن در اسپانیا را مد نظر قرار دارد. در این راستا نیز به تازگی با دولت اسپانیا نیز تفاهم‌نامه همکاری به منظور سرمایه‌گذاری مشترک یک میلیارد یورویی در این پروژه جدید امضا کرده است. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ میلادی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد با کیفیت بالا و بدون هیچ‌گونه انتشار دی‌اکسید کربن نیز در این کارخانه تولید شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.