سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، استراتژی اصلی ذوب‌آهن اصفهان
26 تیر 1401 - 19:20
شناسه : 30446
در مجمع عمومی ذوب‌آهن اصفهان مطرح شد: روز شنبه ۲۵ تیر ماه، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ذوب‌آهن اصفهان با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران و نمایندگان صاحبان سهام شرکت برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در ارائه گزارش به هییت‌مدیره، اظهار داشت: این شرکت به عنوان تولیدکننده مقاطع ساختمانی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، این مقاطع کیفی را برای استفاده در زیرساخت‌های کشور در بخش‌های گوناگون تولید می‌کند.

وی افزود: این شرکت با تولید دو میلیون و ۴۸۹ هزار تن فولاد خام در سال ۱۴۰۰، در مقایسه با سایر رقیبان در تولید فولاد خام، رتبه سوم را در کشور دارد. طی دو سال گذشته، رشد تمام شرکت‌ها به غیر از ذوب‌آهن، منفی بوده است و این شرکت مادرصنعتی، رشد ۵ درصدی تولید فولاد خام را به همت تلاشگران خود ثبت کرد.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن، بیان کرد: در سبد تولید محصولات ذوب‌آهن، تیرآهن نیز سهم تولید ۶۴ درصدی دارد و در بخش صادرات نیز ۵۶ درصد از سهم صادرات شرکت را از آن خود کرده است و به همین جهت، تولید و توسعه انوع تیرآهن‌ها در سایزهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

پیشتازی ذوب‌آهن در تولید

رخصتی، گفت: طی سه سال اخیر، تولید تمام محصولات در شرکت ازجمله کک به عنوان یک محصول میانی تا شمش و محصولات نوردی رو به افزایش بوده است.  

وی همچنین در خصوص فرصت‌های پیش روی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، مطرح کرد: آغاز نهضت ملی مسکن توسط دولت خدمتگزار و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال برای ذوب‌آهن اصفهان که تولیدکننده مقاطع ساختمانی است، یک نقطه قوت بسیار مهم به شمار می‌رود. امکان تامین نسبی بخشی از مواد اولیه و انرژی در داخل کشور، توسعه تکنولوژی در صنعت فولاد و امکان کاهش هزینه‌های تولید، هدف‌گذاری دولت در توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کشور، تغییر الگوی مصرف از ورق به مقاطع سنگین، انتقال نماد از فرابورس به بورس و استفاده از معافیت‌های مالیاتی و ابزارهای تامین مالی، از جمله این فرصت‌ها محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن در ادامه به تشریح نقاط قوت شرکت پرداخت و اذعان کرد: اعتبار و برند شرکت در بازارهای داخلی و بین‌المللی، وجود زنجیره کامل تولید فولاد، تولید فولاد خام تمیز، توانمندی در تولید محصولات متنوع با کیفیت بالا، وجود زیرساخت‌های لازم برای توسعه و سرمایه‌گذاری، تامین بخشی از منابع انرژی مورد نیاز (برق و گاز سوختنی) در داخل شرکت، بهره‌گیری از کمیته‌های تخصصی و اتاق‌های فکر جهت رصد مستمر فضای کسب‌وکار و ارائه سیاست‌های راهبردی، از جمله نقاط قوت شرکت به شمار می‌آیند.

رخصتی در خصوص محدودیت‌های موجود در صنعت فولاد، اظهار کرد: نامتوازن بودن خط تولید در کک‌سازی و فولادسازی، ازجمله  این محدودیت‌ها به شمار می‌رود. قابلیت تولید سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن چدن در بالادست، قابلیت تولید مقاطع در خطوط نورد و همچنین قابلیت تولید مقاطع در میانه فولادسازی وجود دارد که امکان جذب این میزان از چدن را ندارد که با تاکید هلدینگ صدر تامین و برنامه‌های مصوب شده، به سمت جذب حداکثری چدن در کوتاه‌مدت و تبدیل آن به فولاد که ارزش افزوده بالایی دارد، حرکت می‌کنیم.

سه هاب ویژه برای تامین پایدار مواد اولیه

وی در خصوص تامین مواد اولیه، گفت: در سه محدوده کشور، سه هاب تعریف شده است که در یک بخش آن، مجوز تاسیس گندله‌سازی و فراوری سنگ‌آهن گرفته شده است. در بخش دیگر، در کردستان تفاهم‌نامه آن منعقد شده است و برای شرق اصفهان نیز در مرحله مذاکره هستیم که به زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد در ایران از نسل اول که بنیان این کارخانه را نهادند، تاکنون به همت نیروی انسانی مجرب، کارنامه درخشانی از خود در بخش‌های مختلف کشور به یادگار گذاشته است. برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از تجربیات پیشگامان و همچنین دانش کارکنان در بخش‌های مختلف شرکت نیز در دستور کار قرار دارد.

رخصتی در ارتباط با رکوردهای شرکت در سال گذشته، بیان کرد: دستیابی به رکورد تولید دو میلیون و ۷۶۸ هزار تن چدن مذاب و یک میلیون و ۲۲۳ هزار تن کک خشک، طراحی و تولید ریل مترو و قطار پرسرعت، توافق با استانداری کردستان برای بهره‌برداری از معادن سنگ‌آهن، اخذ مجوز فراوری سنگ‌آهن و تولید گندله در استان‌های خراسان‌ جنوبی و رضوی، تکمیل زنجیره تولید ریل ملی با انعقاد قرارداد سوزن‌ریل با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، طراحی و تولید محصولات جدید با ارزش افزوده بالا مانند میلگرد ساده قطر ۳۰ و ۵۰ مارک ۷۰Cr۲، تیرآهن IPE30 و شمش فولادی با مارک‌های مختلف و کسب رکورد ۱۲ ساله تولید قطعات در کارگاه‌های ساخت با ساخت و تحویل حدود ۴۰۵ هزار قطعه، از جمله رکوردهای شرکت در سال پیش محسوب می‌شوند.

بر اساس مصوبات مجمع عمومی عادی سالیانه، صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت ذوب‌آهن اصفهان شامل صورت وضعیت‌های مالی به تاریخ ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰ و صورت‌های سود و زیان، تغییرات در حقوق مالکانه و جریان‌های نقدی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

همچنین مقرر شد از محل سود خالص سال ۱۴۰۰ به ازای هر سهم، ۶۰ ریال به عنوان سود سهام تقسیم و طبق برنامه زمان‌بندی شده در وجه سهامداران پرداخت شود. بر اساس این مصوبات، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز، به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی اصلی شرکت و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران، به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی علی‌البدل، برای مدت یک سال انتخاب شدند. ضمن اینکه روزنامه دنیای اقتصاد جهت درج اطلاعیه و آگهی‌های شرکت برای مدت یک سال، مشخص شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.