سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید محصولات فولادی ۵ درصد رشد داشت
24 خرداد 1401 - 18:55
شناسه : 29032
طی دو ماه نخست 1401 رخ داد؛ بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد، میزان تولید محصولات فولادی و شمش در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۱، به ترتیب ۵ و ۴ درصد افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صداوسیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس اعلام انجمن تولیدکنندگان فولاد، در ماه‌های فروردین و اردیبهشت امسال، سه میلیون و ۷۳۷ هزار تن انواع محصولات فولادی انواع ورق، تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی و…، تولید شد؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته، سه میلیون و ۵۷۶ هزار تن بود.

همچنین در دو ماه نخست امسال، پنج میلیون و ۸۴۵ هزار تن انواع شمش بیلت، بلوم و اسلب تولید شد. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، پنج میلیون و ۶۰۵ هزار تن تولید شد.

رشد ۱۱ درصدی تولید آهن‌اسفنجی

میزان تولید آهن‌اسفنجی در دو ماه نخست امسال با ۱۱ درصد رشد به ۶ میلیون و ۵۳۷ هزار تن رسید. رقم مدت مشابه سال گذشته، پنج میلیون و ۸۸۵ هزار تن بود.

افزایش ۲۰ درصدی رشد صادرات محصولات فولادی

میزان صادرات محصولات فولادی و شمش در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به ترتیب ۱۳۸ هزار تن و صفر بود که صادرات محصول در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد رشد یافت و شمش بدون تغییر ماند.

شایان ذکر است که میزان واردات شمش و محصولات فولادی در دو ماه نخست سال جاری به ترتیب یک میلیون و ۶۶ هزار تن و ۳۵۷ هزار تن بود که طی مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته، ۹۶۷ هزار تن شمش و ۴۷۸ هزار تن محصولات فولادی، به ترتیب ۱۰ و ۲۵ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.