سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تولید مس در جهان ۲٫۴ درصد رشد داشت
07 اسفند 1400 - 12:46
شناسه : 25099
براساس گزارش‌های منتشر شده، میزان تولید زنجیره مس جهان طی 11 ماهه 2021، در مسیر افزایشی است. روز چهارشنبه گذشته، قیمت مس جهانی برای نخستین بار طی سال‌های اخیر، از مرز 10 هزار دلار گذشت و سپس کاهشی شده و اکنون در مرز 9 هزار و 900 دلار در تن قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه نوامبر ۲۰۲۱ میلادی، ۱۹ میلیون و ۲۴۳ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۸ میلیون و ۷۸۸ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲٫۴ درصدی تولید است.

از این میزان، ۱۰ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، چهار میلیون و ۶۱ هزار و ۶۰۰ تن «آسیا»، دو میلیون و ۳۹۷ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۰۰ تن «اروپا» و ۸۴۵ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بود.

افزایش ۴٫۳ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۳ میلیون و ۷۵۴ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۲ میلیون و ۷۶۹ هزار تن)، حاکی از افزایش حدود ۴٫۳ درصدی است.

فعالان مس جهانی طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۱، حدود ۲۲ میلیون و ۶۹۲ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۲ میلیون و ۳۹۸ هزار تن بود که رشد ۱٫۳درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش حدود ۱٫۱ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۱ ماهه ۲۰۲۱ میلادی، ۲۷ میلیون و ۵۷۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی (۲۷ میلیون و ۲۶۳ هزار تن)، حدود ۱٫۱ درصد افزایش یافت. همچنین قیمت جهانی مس روز چهارشنبه گذشته به حدود ۱۰ هزار و ۷ دلار در تن رسید. این رقم امروز (۷ اسفندماه ۱۴۰۰)، به ۹ هزار و ۹۰۱ دلار در تن رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.