سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
پیش‌بینی کاهش تولید نفت آمریکا
20 اسفند 1399 - 12:43
شناسه : 8783
بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور طی سال جاری، برخلاف پیش‌بینی‌ها، کاهش پیدا خواهد کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد که تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱، به میزان ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد و به ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه می‌رسد؛ در حالی که طی گزارش ماهانه قبلی، میزان کاهش تولید امسال به ۲۹۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی شده بود.

این سازمان اعلام کرد که در همین مدت، مصرف نفت و سایر سوخت‌های مایع، به حدود یک میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرد؛ به طوری که پیش‌بینی می‌شود مصرف این دو ماده استراتژیک، به ۱۹ میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه در روز برسد.

شمار دکل‌های حفاری آمریکا همسو با بهبود قیمت‌های نفت، رشد کرده است و طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، هفته گذشته شمار دکل‌های حفاری نفت، با یک حلقه افزایش، به ۳۱۰ حلقه رسید که بالاترین میزان از ماه مه بود.

بر اساس برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین تولید نفت آمریکا در ماه فوریه، به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با سطح تولید ماه ژانویه با ۵۰۰ هزار بشکه در روز، روند کاهشی را نشان می‌دهد؛ این کاهش عمدتا به دلیل برودت هوا در اکثر نقاط این کشور، به خصوص تگزاس بود.

با توزیع واکسن‌های کووید ۱۹ در سراسر جهان، ضمن بهبود دورنمای تقاضا، قیمت‌ نفت نیز تقویت خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی کرد که مصرف نفت و سوخت‌های مایع در کل سال ۲۰۲۱، به ۹۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید که پنج میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از سال ۲۰۲۰ خواهد بود. این آژانس پیش‌بینی کرد که میزان مصرف در سال ۲۰۲۲، حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رشد کرده و به ۱۰۱ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.