جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تولید نفت اوپک در مسیر رشد قرار گرفت
24 مهر 1400 - 11:29
شناسه : 19109
بر اساس گزارش ماه اکتبر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مجموع تولید روزانه نفت خام اعضای این سازمان با ۴۸۶ هزار بشکه‌ افزایش از ۲۷ میلیون بشکه در روز گذشت.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، گزارش ماه اکتبر اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان بر اساس گزارش منابع ثانویه در ماه سپتامبر مصادف با شهریورماه – مهرماه سال ۱۴۰۰، ۲۷میلیون و ۳۲۸ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۴۸۶ هزار بشکه بیشتر از ۲۶ میلیون و ۸۴۲ هزار بشکه ماه اوت است.

بر اساس گزارش ماه اکتبر اوپک، عربستان با تولید روزانه ۹ میلیون و ۶۷۸ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه چهار میلیون و ۱۳۹ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه دو میلیون و ۷۸۹ هزار بشکه بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اوپک هستند. همچنین ایران در ماه سپتامبر دو میلیون و ۵۰۳ هزار بشکه نفت تولید کرده که ۲۲ هزار بشکه بیشتر از ماه اوت بوده است.

افزایش قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت سه دلار و ۷۴ سنت برابر با ۵.۳ درصد افزایش یافته است. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه اوت ۷۰ دلار و ۳۴ سنت ثبت شد. میانگین قیمت سبد نفتی ایران در ۹ ماه سال ۲۰۲۱ نسبت به میانگین سال گذشته ۲۷ دلار و یک سنت افزایش یافت.

گفتنی است،میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در سال  ۲۰۲۰ برابر با ۳۹ دلار و ۶۴ سنت بود. علاوه بر این قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه سپتامبر با افزایش بیش از ۳ درصدی، به ۷۳ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه رسید که سه دلار و ۵۵ سنت بیشتر از ماه اوت است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.