سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
تولید هشت ماهه کاتد مس از مرز ۱۸۸.۹ هزار تن گذشت
23 آذر 1399 - 7:01
شناسه : 3166
تولید کاتد مس در دوره هشت ماهه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۷.۱ درصد افزایش را ثبت کرد و به رقم ۱۸۸.۹ هزار تن رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، برپایه آمارهای مقدماتی وزارت صنعت، معدن وتجارت گویای آن است که در هشت ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۷۶.۳ هزار تن کاتدمس تولید شده بود.
این در حالی است که تولید کاتد مس در هفت ماهه امسال با رشد ۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۳۰ تن رسید که توسط واحدهای پالایشگاه و لیچینگ سرچشمه و میدوک کرمان تولید شد.

کنسانتره مس ۸۰۴.۴ هزار تن

میزان کنسانتره مس تولید شده در هشت ماهه امسال برابر با ۸۰۴ هزار و ۴۸۰ تن ثبت شد که نسبت به دوره مشابه پارسال یک درصد افزایش را نشان می دهد.
سهم کنسانتره مس تولید شده در آبان ماه امسال ۹۷ هزار و ۶۶۵ تن بود که افزایش سه درصدی در مقایسه با آبان ۹۸ دارد.
تولید کنسانتره مس در دوره هفت ماهه امسال به رقم ۷۰۶ هزار و ۸۱۶ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ افزایش دو درصدی نشان می‌دهد. این امر حاصل عملکرد واحدهای تغلیظ مس میدوک، سونگون (آذربایجان شرقی)، سرچشمه، چهل کوره (سیستان و بلوچستان)، مزرعه (آذربایجان شرقی) و ۵۰۰ تنی بود.
میزان کنسانتره مس تولیدی در مهرماه امسال در واحدهای مورد بررسی حاکی از تولید ۱۰۷ هزار و ۱۹۲ تن است که در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد پنج درصدی را ثبت کرد.

۲۳۵.۳ هزار تن تولید مس آند

آمارهای عملکرد مجموعه های سرچشمه و خاتون آباد در زمینه تولید مس آند در هشت ماهه امسال خبر از تولید ۲۳۵ هزار و ۳۹۷ تن می دهد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی دارد.
ضمن اینکه تولید آبان ماه آند مس در واحد های یاد شده رقم ۳۰ هزار و ۲۸۷ تن را نشان می دهد که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی دارد.
آمارهای مورد بررسی گویای آن است که در دوره فروردین لغایت مهرماه، تولید مس آند به رقم ۲۰۵ هزار و ۱۱۰ تن رسید که نسبت به هفت ماهه ابتدایی پارسال ۱۲ درصد افزایش بازدهی داشت.
مهرماه ۹۹ واحدهای مس سرچشمه و خاتون‌آباد (کرمان) ۲۵ هزار و ۵۷۴ تن آند تولید کردند که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد دارد.
هفت ماهه امسال ۱۰۲ میلیون و ۹۱۶ هزار تن سنگ مس از معادن مربوطه استخراج شد که نسبت به برنامه پیش‌بینی شده برای امسال افزایش سه درصدی دارد.
همچنین تولید کاتد مس در ۶ ماهه امسال افزون بر ۱۳۹ هزار و ۸۹۹ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش ۶ درصدی داشت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.