پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تولید ورق آج‌دار شطرنجی در مجتمع فولاد سبا
08 شهریور 1401 - 15:47
شناسه : 31337
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: جهادگران مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه، موفق به تولید ورق‌های آج‌دار شطرنجی (نوع R) شدند و کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز کردند.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، روز دوشنبه هفتم شهریور ماه، محمد یاسر طیب‌نیا در بازدید از خطوط تولید مجتمع فولاد سبا، بیان کرد: در نیمه نخست سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، کارکنان بلندهمت این مجتمع موفق شدند ششمین محصول جدید خود را برای تامین حداکثری نیاز بازارهای داخلی تولید و عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورق‌های آج‌دار عمدتا به‌ صورت کلاف گرم تولید می‌شوند، افزود: پیش از این، در سال ۱۳۹۶ نیز تلاشگران این واحد موفق به تولید ورق آج‌دار بادامی‌ شکل (نوع T) شده بودند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه تولید انواع ورق‌های آج‌دار کاربردهای متفاوتی در صنعت دارند، بیان کرد: مدل ورق آج‌دار شطرنجی گرید S235JR با عرض یک هزار و ۲۵۰ میلی‌متر، ضخامت‌های دو، سه و ۶ میلی‌متر و بر اساس سفارش مشتری و استانداردهای DIN59220 جهانی تولید شده است.

طیب‌نیا در خصوص موارد استفاده این نوع محصول، اذعان کرد: ورق آج‌دار شطرنجی تولید شده در مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه برای تولید پلتفرم‌های صنعتی، راه‌پله‌ها، پل‌ها، صنایع خودروسازی و ساخت کفراژهای عرشه‌ها، کامیونت‌ها و وانت‌بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: با انجام عملیات اسیدشویی، این نوع ورق‌ها را می‌توان به ورق گالوانیزه تبدیل کرد که با نورد کردن آن‌ها در خطوط نورد سرد، ارزش افزوده بیشتری برای کشور به بار می‌آید.

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، میزان مصرف انواع ورق‌های آج‌دار شطرنجی در کشور سالیانه حدود ۱۰۰ هزار تن است و این ظرفیت و توانمندی در مجتمع فولاد سبا وجود دارد که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، با صادارات این نوع ورق‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق، افغانستان و سایر درخواست‌کنندگان برای کشور ارزآوری کرد.

طیب‌نیا در همین زمینه اضافه کرد: به هر اندازه که در کشور توسعه صنعتی رخ دهد و نیاز به این گونه محصولات بیشتر شود، مجتمع فولاد سبا نیز این ظرفیت و قابلیت را دارد که نیاز حداکثری صنایع کشور در این را حوزه تامین کند.

وی اذعان کرد: طبق راهبردهای پیش‌رو و با توجه به نقش اساسی این شرکت در توسعه صنعتی کشور، هیچ‌گاه از حرکت باز نخواهیم ایستاد و تمامی مدیران و کارکنان متعهد با یکدیگر متحد هستند تا با تمامی تلاش‌های خود و بدون توجه به حواشی، نسبت به تولید کمی و کیفی هرچه بیشتر محصولات مورد نیاز کشور همت گمارند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود، از تلاش تمامی کارکنان مجتمع فولاد سبا قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با وجود سرمایه‌های انسانی متخصص در مجتمع فولاد سبا، گام‌های بلندتری در جهت توسعه سبد محصولات و ارزش‌آفرینی برای اقتصاد کشور برداریم.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.