سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید پالایشگاهی چین افت کرد
26 اردیبهشت 1401 - 17:40
شناسه : 27847
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، چین در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد نفت کمتری پالایش کرد و تولید روزانه این کشور به پایین‌ترین میزان از ماه مارس سال ۲۰۲۰ رسید.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آمار رسمی چین نشان داد پالایش نفت خام در ماه گذشته، ۵۱.۸۱ میلیون تن معادل ۱۲.۶۱ میلیون بشکه در روز بود که با مقایسه با ۱۳.۸ میلیون بشکه طی روز برای ماه مارس و ۱۴.۰۹ میلیون بشکه در روز، کاهش داشت. حجم پالایش در فاصله ماه‌های ژانویه تا آوریل، ۳.۸ درصد بر مبنای سالانه کاهش پیدا کرد و به ۲۲۳.۲۵ میلیون تن معادل ۱۳.۵۸ میلیون بشکه در روز بود. قرنطینه‌های گسترده‌ای که برای مقابله با شیوع کووید از شانگهای، آغاز شد و به سراسر چین گسترش یافت، تقاضای این کشور برای فراورده‌های نفتی را تضعیف کرد و بیشترین تاثیر را روی تقاضا برای بنزین و سوخت هواپیما گذاشت.

شرکت سینوپک چین، در واکنش به ضعیف شدن فروش سوخت و رشد ذخایر، فعالیت‌های خود را از نیمه دوم ماه مارس کاهش داد و با حدود ۸۶ درصد ظرفیت کار کرد که ک‌متر از ۹۲.۵ درصد اوایل سال بود. پالایشگاه‌های خصوصی که در استان شرقی شاندونگ مستقر هستند، ماه گذشته با نصف ظرفیت خود فعالیت کردند و بسیاری از آن‌ها در پایین‌ترین ظرفیت مشاهده شده از سال ۲۰۱۶ کار کردند.

به دلیل تاثیر قرنطینه بر فعالیت نمایشگاه‌ها و کارخانه‌های خودروسازی، مجموع فروش خودرو در چین در ماه آوریل ۴۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش داشت. فروش در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت کرد.

طبق آمار رسمی، تولید نفت چین ماه گذشته به ۱۷ میلیون تن معادل ۴.۱۴ میلیون بشکه در روز رسید و غول‌های نفتی دستور پکن برای تقویت امنیت تامین داخلی را دنبال کردند. تولید در فاصله ژانویه تا آوریل ۴.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافت.

شایان ذکر است که تولید گاز طبیعی در ماه آوریل، ۴.۷ درصد رشد کرد و به ۱۷.۷ میلیارد متر مکعب رسید. تولید از ابتدای سال میلادی جاری تا ماه گذشته، ۶.۲ درصد در مدت مشابه نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ رشد کرد. قیمت‌های جهانی بالاتر گاز به خصوص گاز طبیعی مایع، باعث شده است مصرف‌کنندگان از عرضه داخلی ارزان‌تر استفاده کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.