پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تولید گندله در کارخانه فولاد سنگان ۱۳۰ درصد افزایش یافت
08 فروردین 1400 - 11:42
شناسه : 9366
مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف: مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف در استان خراسان رضوی، گفت: طی سال 1399 تولید گندله سنگ‌آهن در این شرکت با ۱۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به سه میلیون و ۳۰۴ هزار و ۱۲۴ تن رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلات، علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان خواف، اظهار داشت: زیرساخت‌های معدنی در این کارخانه از ظرفیت‌های بسیاری برای تحقق شعار سال برخوردار است و شرکت فولاد سنگان در راستای جهش تولید از هیچ تلاشی دریغ نکرد و گام‌های خوبی در این زمینه برداشت؛ به طوری که در اسفند ماه سال ۱۳۹۹، رکورد تولید ماهیانه گندله سنگ‌آهن در این شرکت از ۴۰۱ هزار تن به ۴۱۰ هزار تن رسید.

وی افزود: طرح کنسانتره‌سازی این شرکت با ظرفیت پنج میلیون تن در سال طی سال گذشته به بهره‌برداری رسید و مجموع ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن کشور را از ۵۷ میلیون تن به ۶۲ میلیون تن افزایش داد.

مدیرعامل شرکت فولاد سنگان گفت: پیش از این، کنسانتره سنگ‌آهن مورد نیاز شرکت فولاد سنگان از دیگر واحدهای تولیدی تامین می‌‌شد که با راه‌اندازی خط تولید کنسانتره سنگ‌آهن علاوه بر تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واحد گندله‌سازی، بستر جهش تولید، ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در منطقه نیز هموار شد.

لازم به توضیح است که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحدهای گندله‌سازی و تولید کنسانتره سنگ‌آهن شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

همچنین مجتمع سنگ‌آهن در مجموع با ذخیره یک میلیارد تنی، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ‌آهن است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان، در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.