سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید گندله گل‌گهر بیش از ظرفیت اسمی است
01 دی 1400 - 9:22
شناسه : 22059
مدیر گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر؛ مدیر گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه ظرفیت اسمی گندله‌سازی شماره یک، پنج میلیون تن است، اما با برنامه‌ریزی و تلاش همکاران و بهره‌دار، بیش از 6 میلیون تن در سال یعنی ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کنیم، گفت: این میزان یک رکورد کمی در بخش تولید گندله با کارخانه موجود محسوب می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی شرکت گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جعفر رفیعیان مدیر گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، اظهار داشت: گندله‌سازی شماره ۲ نیز پس از آغاز به کار با ظرفیت اسمی پنج میلیون تن، با استفاده از تجربه همکاران در کم‌تر از سه ماه به تولید اسمی رسید و هم‌اکنون در این بخش نیز بیش از ۶ میلیون تن گندله تولید می‌کنیم.

وی افزود: در سال گذشته بالای ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندله تولید کردیم و در تلاش هستیم تولید امسال  را به بالاتر از تولید سال گذشته ارتقا دهیم.

مدیر گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در خصوص قطعی‌های برق تابستان اخیر و تاثیر آن بر میزان تولید، گفت: با اینکه مدیریت کار در زمان قطعی‌های برق، بسیارسخت و چالش برانگیز بود، اما همکاران بنده تلاش کردند کمترین انحراف از برنامه تولید اتفاق بیفتد و در هر دو گندله‌سازی، تجربه بهره‌برداری خوب کمک کرد که هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت در شرایط پایداری باشیم.

رفیعیان نیروی انسانی را موثرترین رکن تولید دانست و بیان کرد: در بُعد منابع انسانی همکاران بسیار با تجربه و متخصصی داریم که تقریبا نیاز به گرفتن مشاوره از بیرون را مرتفع کرده‌اند. علاوه بر این در حوزه تجربه تولید و تعمیرات نیز به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم تجربه خوبی را به سایر شرکت‌ها منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی نیروها براساس شاخص‌های مشخص و واقعی انجام می‌شود، ادامه داد: انتخاب مدیران و رییسان در حوزه بهره‌برداری در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر کاملا منطقی بوده و  براساس سابقه فعالیت و تجربه آن‌ها است.

مدیر گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با بیان اینکه این دستاوردها هم در بخش بهره‌برداری و هم نظارت به دست آمده، اذعان داشت: شرکت بهره‌بردار گل‌گهر هم به تجربه و دانشی رسیده‌ که هم رشد نیروی انسانی‌شان از داخل اتفاق می‌افتد، هم با تجربه بالا و راحت می‌توانند کار را مدیریت کنند.

رفیعیان عنوان کرد: گل‌گهر با ایجاد شرکت نظم‌آوران توانسته است بهره‌بردار دیگری هم ایجاد کند که باعث شده تجربه بهره‌برداری رشد کند، علاوه بر این با نگاه بهره‌برداری یکپارچه بتواند تولید مجموعه را انجام دهد و در نهایت منطقه به منطقه‌ای با پتانسیل فنی و تجربه بهره‌برداری بالا تبدیل شود.

وی یادآور شد: با هدف بهبود مستمر در نظام‌های بهبود از جمله ۶ سیگما پروژه‌هایی تعریف شده که چندین سال است در حال اجرا و پایش هستند و به دلیل توجه شرکت گل‌گهر به انگیزه پرسنل، انگیزه‌ها را هم در بعد مادی و معنوی جهت‌دهی کرده و به همین دلیل مشارکت در نظام‌های بهبود خیلی خوب بوده است.

مدیر گندله‌سازی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر درباره نظام‌های نوین کار مثل نظام نگهداری، تعمیرات و بهره‌برداری گفت: خوشبختانه تقریبا به روزترین سیستم‌ها را در این زمینه داریم و گل‌گهر یکی از پیشروهای نظام سیستمی کردن گردش کار است که بر اساس آن تمام فعالیت‌ها به صورت مکانیزه پیش می‌رود و همین روند باعث حذف یک سری از گردش کارهای دستی و بالا رفتن بهره‌وری و سرعت انجام کار شد.

رفیعیان درباره کیفیت محصول تولید شده در گندله‌سازی، گفت: در کیفیت محصول، وظیفه و الگویی داریم که بر مبنای آن،مشتری‌مداری است و در کیفیت محصول نقش مهمی ایفا می‌کند. لذا کنسانتره‌ای که به گندله‌سازی وارد می‌شود تا فرایند تولید ادامه یابد، تجهیزات و نیروی انسانی در این امر نقش بسزایی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کیفیت در گندله‌سازی به دستورالعمل، رویه و کنترل دائم نیاز دارد که هر روز در جلسات صبحگاهی موارد کیفی را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم تا عدم انطباق‌ها بررسی و اصلاح شود. همچنین در شیفت تولید، ناظر تولید علاوه بر کمیت، وضعیت کیفی را کنترل می‌کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.