سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید ۱۶۴ هزار تن کنسانتره سرب در نخلک
03 بهمن 1400 - 9:12
شناسه : 23468
مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک گفت: رشد استخراج و تولید کنسانتره سرب در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در مجتمع معدنی سرب نخلک صورت پذیرفت.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عارف باقری مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک درباره عملکرد ۹ ماهه ابتدایی سال‌جاری، اظهار داشت: استخراج ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ (۱۶۴هزار و۸۷۳ تن) معادل ۲۹۵ درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (۴۱ هزار و ۷۵۰ تن) بوده است.

وی افزود: میزان تولید کنسانتره سرب در ۹ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ (۶ هزار و ۵۱۹ تن) معادل ۱۳ درصد بیش‌تر از تولید در بازه مشابه سال ۱۳۹۹ (پنج هزار و ۷۶۷ تن) بوده و میزان تولید کنسانتره رشد ۸ درصدی نسبت به برنامه تولید (۶ هزار و۵۰ تن) را نشان می‌دهد. همچنین این مجتمع آذرماه امسال، ۸۲۰ تن کنسانتره سرب تولید کرده که این میزان تولید نسبت به برنامه از پیش تعیین شده سال جاری (۶۵۰ تن) ۲۶ درصد افزایش یافت.

مدیر نظارت مجتمع معدنی سرب نخلک، گفت: تمرکز و اجرای پروژه‌های زیست ‌محیطی، زیرساختی، اکتشاف و تولید از برنامه‌های در دست اقدام است که در حوزه اکتشاف با توجه به اخذ مجوز اکتشاف حین استخراج و با تکمیل مطالعات پی‌جویی، اکتشاف و تهیه گزارش پایان عملیات اکتشاف در این مجتمع در حال پیگیری است. حفاری اکتشافی (مغزه‌گیری) در ۹ ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ (۱۰هزار ۵۸۸ متر) به رقمی معادل ۲۱ درصد بیش‌تر از حفاری در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ (هشت هزار و۷۴۱ متر) رسید. این در حالی است که برنامه‌ریزی حفاری اکتشافی در سال جاری، ۱۰ هزار متر بوده که اهداف برنامه‌ریزی شده تاکنون به طور کامل محقق شده است.

باقری در پایان با اشاره به این‌که مجتمع معدنی سرب نخلک از واحدهای در حال توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بوده و تعدد طرح‌های توسعه‌ای با سرمایه‌گذاری راهبر این مجتمع تغییرات گسترده‌ای را برای ارتقا ایمنی و رفاه پرسنل مجتمع داشته است، خاطرنشان کرد: اهتمام به حفظ محیط زیست و اجرای پروژه‌های زیست محیطی از جمله احداث تیکنر، فیلتر پرس، نصب غبارگیر در مدار خردایش و تصفیه‌خانه بهداشتی، از جمله مهم‌ترین اقدامات حفاظت از محیط‌زیست می‌توان اشاره کرد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

گفتنی است، پیشرفت ۷۰ درصدی طرح آسفالت جاده اختصاصی به طول ۱۰ کیلومتر، ساخت کارخانه فراوری تولید کنسانتره سرب با ظرفیت سالیانه ۲۰ هزارتن و ساخت جایگاه اختصاصی سوخت گیری بخشی از گام‌های مثبت توسعه‌ای زیرساختی در این مجتمع به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.