سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید ۲۰ درصد از آهن‌اسفنجی کشور در سیرجان و بردسیر
02 اسفند 1399 - 14:04
شناسه : 7494
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در بخش تولید آهن‌اسفنجی به ترتیب با تولید بیش از ۱۴ و ۶ درصد از کل تولید که مجموع آن حدود ۲۰ درصد است، بیشترین آمار تولید آهن‌اسفنجی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شهباز حسن‌پوربیگلری رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به اهمیت و جایگاه تولید در توسعه کشور، اظهار داشت: افتتاح گندله ۵ میلیون تنی گهرزمین در سیرجان طی هفته گذشته با دستور رییس جمهور، ۱۰ درصد به تولید گندله کشور اضافه کرد که اقدامی تاثیرگذار در این زمینه به حساب می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه امروز سیرجان به قطب تولید در تمام زنجیره‌های فولاد تبدیل شده است، افزود: این شهرستان در زمینه تولید سنگ‌آهن و تولید کنستانتره نیز رکوردار کشور است.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت این ۲ شهرستان با تلاش نیروهای بومی و متخصص در بخش تولید شمش فولادی نیز جایگاه مناسبی را در کشور از آن خود کرده‌ است.

حسن‌پور بیان کرد: دست تک‌تک تاثیرگذاران در بخش تولید شامل نیروهای ماهر و متخصص، مدیران، کارشناسان، طراحان، ناظران، پیمانکاران، هیات‌مدیره‌ها و سهامداران را به گرمی می‌فشاریم و از این افراد ضمن حمایت، درخواست داریم طی یک ماه باقی مانده از سال جهش تولید، سعی کنند بیشترین رکورد را به نام خود در تاریخ سراسر پربار و افتخار ایران سرافراز و استان کرمان به ‌خصوص در سیرجان و بردسیر از آن خود کنند.

وی حمایت از تولید و رعایت سیاست‌های اصل ۴۴ را تحقق رویکرد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و یادآور شد: در این سیاست تولید و اشتغال، بهبود قانون کار و رفع موانع تولید به عنوان یک اصل مهم محسوب می‌شود. هفته گذشته نیز کارخانه گندله‌سازی شرکت سنگ‌آهن گهرزمین سیرجان با ظرفیت ۵ میلیون تن و با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان از طریق ویدئوکنفرانس به دستور رییس جمهور افتتاح شد. همچنین این طرح موجب اشتغال ۵۰۰ نیروی کار در این شهرستان شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.