پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
تولید ۳۵ میلیون تن فولاد طی ۸ ماه
09 دی 1400 - 8:58
شناسه : 22416
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۳۵ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و محصولات فولادی تولید کنند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از آن است که طی هشت ماهه امسال ۱۸ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در این مدت ۱۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات فولادی نیز تولید شد که در هم‌سنجی با سال ۱۳۹۹ افت ۶.۶ درصدی داشته است.

تا پایان آبان‌ماه ۲۰۲ هزار تن کاتد مس (رشد ۶.۲ درصدی) و ۳۶۰ هزار تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۴.۸ درصدی) در کشور تولید تولید شد. با این حال تولید آلومینا به عنوان ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم با افت ۹ دهم درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته به ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

در هشت ماهه امسال ۹۴۱ هزار ۷۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ در کشور تولید شد که حاکی از افت ۱۲ درصدی است، همچنین کارخانجات داخلی ۴۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۵۰۰ تن سیمان تولید کردند که کاهش ۱۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، ایران دارای ۸۱ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (۰٫۸ درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (۰٫۴ درصد از ذخایر جهانی) است.

ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (۴ درصد از ذخایر جهانی) است. کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌­ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از یکصد میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه­‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.