سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت در ماه نوامبر
14 مهر 1400 - 10:35
شناسه : 18747
براساس گزارش‌های منتشر شده، 23 کشور عضو سازمان اوپک و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در بیست‌ و یکمین نشست خود بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید برای ماه نوامبر (آبان - آذر) به توافق رسیدند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، براساس تصمیم روز دوشنبه ۱۲ مهرماه نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس که کم‌تر از نیم ساعت طول کشید، تولید نفت کشورهای عضو این ائتلاف بدون توجه به فشار کاخ سفید در ماه نوامبر نیز مطابق تصمیم نوزدهمین نشست این ائتلاف ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

همچنین اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود طی ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدات خود را در مجموع ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا بتوانند سوت پایان محدودیت عرضه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز را به صدا درآورند.

اوپک پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کرونا، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود، اما از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است. همچنین اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند بیست‌ و دومین نشست مشترک اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) چهارم ماه نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) برگزار شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.