دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
تولید ۴۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ در خراسان جنوبی
24 آبان 1400 - 12:43
شناسه : 20531
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس گفت: حدود یک میلیون تن زغال‌سنگ خام از ابتدای سال در معادن خراسان جنوبی استخراج شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمود زارع نیا رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس، اظهار داشت: از این میزان زغال‌سنگ خام ۴۰۰ هزار تن کنسانتره تولید شده است. تولید کنسانتره زغال‌سنگ در شهرستان طبس بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی داشت. در همین راستا ۶۰ درصد نیاز کشور به کنسانتره زغال‌سنگ در شهرستان طبس تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به وجود ۳۳ معدن در حوزه زغال‌سنگ در شهرستان طبس، افزود: معادن زغال‌سنگ این شهرستان ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ کشور را به خود اختصاص داده است. ذخایر احتمالی این ماده معدنی در شهرستان طبس بیش از پنج میلیارد تن بوده که بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن آن اکتشاف شده و ذخایر قطعی نیز حدود ۸۵۰ میلیون تن است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس با بیان اینکه حوزه زغال‌دار شهرستان طبس در ۴ ناحیه پروده، مزینو، نایبند و آبدوغی است، گفت: بیشترین میزان ذخایر زغال کُک شو در ناحیه پروده و بیشترین میزان زغال حرارتی در منطقه مزینو قرار دارد. همچنین در معادن و فراوری زغال‌سنگ طبس حدود هفت هزار نفر مشغول به کار هستند.

زارع‌نیا با اشاره به ظرفیت ۴۵۰ هزار تنی فراوری زغال‌سنگ در صنایع فراوری این ماده معدنی در طبس، بیان کرد: کارخانه‌های فراوری هم‌اکنون با یک سوم ظرفیت خود کار می‌کنند و لازم است استخراج با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت راهبردی ماده معدنی زغال‌سنگ، خاطرنشان کرد: تمین زیرساخت‌ها، تسریع روند احداث پایگاه امداد و نجات، در مدار استخراج قرار گرفتن هر چه زودتر ناحیه پروده ۴ از اولویت‌هاست که هر چه زودتر نیاز است اجرایی شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.