سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید ۴۳ میلیون تن فولاد خام طی ۱۰ ماهه امسال
07 اسفند 1400 - 9:01
شناسه : 25065
براساس گزارش‌های منتشر شده، کارخانجات بزرگ فولادسازی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی تولید کنند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مطابق آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی ۱۰ ماهه امسال ۲۳ میلیون و ۴۶۲ هزار و ۴۰۰ تن فولاد خام در کشور تولید شد که حاکی از افت ۲ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته است. همچنین در همین مدت، فولادسازان داخلی ۲۱ میلیون و ۸۳ هزار و ۴۰۰ تن انواع محصولات فولادی تولید کردند که در مقایسه با ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ افت ۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال در تولید کاتد مس، شمش آلومینیوم و پودر آلومینا (ماده اولیه تولید شمش آلومینیوم) شرکت‌های داخلی رشد چشمگیری داشتند، به طوری که در این مدت ۲۵۱ هزار و ۳۰۰ تن کاتد مس (رشد ۴.۸ درصدی)، ۴۶۴ هزار و ۵۰۰ تن شمش آلومینیوم (رشد ۲۴.۸ درصدی) و ۱۹۳ هزار و ۱۰۰ تن پودر آلومینا (رشد ۶ دهم درصدی) تولید شد.

گفتنی است، تا پایان دی‌ماه امسال کارخانجات سیمان ۵۲ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۰۰ تن سیمان تولید کردند که کاهش ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در تولید کنسانتره زغال‌سنگ با افت ۱۲ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته، یک میلیون و ۲۱۵ هزار و ۷۰۰ تن از این محصول تولید شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.