سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید ۷٫۲ میلیون تن تختال در سال جاری
14 فروردین 1400 - 15:38
شناسه : 9606
معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه خبر داد؛ معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه گفت: ثبت رکورد جدید تولید 25 هزار و 125 تن آهن‌اسفنجی در ناحیه آهن‌سازی، یکی از برنامه‌های فولادمبارکه در راستای دستیابی به هدف تولید 7.2 میلیون تن تختال در سال 1400 است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس اکبری محمدی معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه اظهار داشت: در بخش آهن‌سازی فولادمبارکه، دو واحد احیا مستقیم ۱ و ۲ شهید خرازی وجود دارد. در تاریخ ۱۲ فروردین ماه سال جاری، واحد شماره دو ضمن ثبت رکورد جدید ۹ هزار و ۵۰ تن در مجموع، تولید دو واحد با ۲۵ هزار و ۱۲۵ تن در روز رکورد ۲۴ هزار و ۷۸۲ تن تولید روزانه این واحد که در ۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به ثبت رسید، را شکست.

وی با بیان اینکه آهن‌اسفنجی اصلی‌ترین ماده اولیه فولادسازی است، افزود: عمده آهن‌اسفنجی مورد نیاز فولادمبارکه در داخل این مجموعه و واحدهای احیا مستقیم ۱ و ۲ تولید و بخش دیگر آن به دلیل کمبود ظرفیت تولید، واردات می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولادمبارکه گفت: آهن‌اسفنجی تولید شده در مجموعه فولادمبارکه به دلیل متالیزاسیون (درصد فلزی بودن آهن‌اسفنجی) و مقدار ریزانه، کیفیت بالایی دارد. بدیهی است هرچه میزان تولید بالایی در این بخش داشته باشیم، تولید بیشتر و باکیفیت‌تری در بخش تختال خواهیم داشت.

محمدی با اشاره به برنامه تولید ۷٫۲ میلیون تختال در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها برای دستیابی به این هدف، دستیابی به حداکثر تولید داخلی باکیفیت در واحدهای پایین‌دستی به ویژه گندله‌سازی و احیا مستقیم است. از نظر تعمیرات و تامین مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم به همراه انگیزه بالای پرسنل فولادمبارکه برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین‌شده آماده، تمام تمهیدات لازم درنظر گرفته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه معمولا فروردین ماه به دلیل آماده بودن تجهیزات، واحدها در حداکثر ظرفیت تولید قرار دارند، گفت: به همین دلیل امکان ثبت رکوردهای تولید بیشتر از سایر زمان‌ها وجود دارد؛ به طوری که امیدواریم این رکوردهای تولید روزانه مقدمه‌ای برای ثبت رکورد جدید تولید ماهانه واحدها باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.