سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تولید ۷۰۰ هزار تن تختال در فولادمبارکه
07 اردیبهشت 1400 - 14:36
شناسه : 11309
مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه خبر داد؛ مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه درخصوص رکورد ثبت شده تولید تختال در فروردین ماه سال 1400 گفت: با درایت و برنامه‌ریزی مدیریت عالی شرکت فولادمبارکه و همت وافر کارکنان ماهر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، پس از ثبت رکورد سالانه هفت میلیون تختال در سال 1399 که با کمک رکورد ثبت شده دراسفند ماه سال گذشته به میزان 662 هزارتن تختال محقق شد، در فروردین ماه امسال توانستیم این روند را ادامه داده و رکورد تولید 700 هزارتن تختال را به ثبت برسانیم.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قاسم خوشدل‌پور مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۰ با شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، از همان روز اول سال جدید در فولادمبارکه به مرحله اجرا درآمد. حضور مدیرعامل فولادمبارکه در لحظه تحویل سال در سایت فولادسازی موجب شد تا کارکنان دلگرمی مضاعفی پیدا کنند و عزم خود را در راستای افزایش تولید سال به ویژه در فروردین ماه نشان دهند.

وی افزود: پیرو برنامه‌ریزی برای تولید تختال به میران ۷۰۰ هزارتن، پشتیبانی لازم از سوی مدیریت‌ و معاونت‌های مختلف شرکت فولادمبارکه جهت تامین مواد اولیه و انرژی‌های مورد نیاز برای تولید انجام شد و در نهایت با پشتکار پرسنل توانستیم در این راستا رکوردهایی در بخش ذوب داشته باشیم. به این ترتیب که در روز اول فروردین ماه تثبیت رکورد ۱۴۰ ذوب و در۶ فروردین ماه سال جاری ۱۴۱ ذوب و در روز آخر همین ماه نیز رکورد ۱۴۴ ذوب ثبت شد و در نهایت توانستیم ضمن شکستن رکورد روزانه، تولید ۷۰۰ هزارتن در ماه را محقق کنیم.

مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه، گفت: ظرفیت تولید تختال نسبت به واحد نورد گرم فولادمبارکه به گونه‌ای است که ضمن ایجاد مازاد تولید، ضرورت صادرات محصولات فوق را به وجود می‌آورد. بنابراین علاوه بر حفظ کیفیت تختال تولیدی، نگاه صادراتی ویژه به این محصول در کنار حفظ کمیت نیز ضرورت دارد، با این حال در شرایط شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی برای تولید، رفع مشکلات و آماده بودن ماشین‌ها و کوره‌ها به خوبی انجام شد. به این شکل که آماده بکار بودن تجهیزات، استفاده درست از زمان‌ها و پشتیبانی لازم از ناحیه ریخته‌گری مداوم توسط تعمیرگاه مرکزی و خدمات فنی پشتیبانی صورت گرفت و در کم‌ترین زمان توانستیم تجهیزات را به مدار تولید برگردانند.

خوشدل‌پور بیان کرد: با وجود تغییر زمان حضور نیروی انسانی به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا، این کمبود توسط نیروهای‌ فعال مجموعه جبران شد تا در نهایت موجب افتخارآفرینی برای ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه شد.

وی ادامه داد: در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ میزان تولید تختال ۶۶۲ هزارتن بود که این عدد نسبت به رکورد قبلی که در شهریور ماه سال ۱۳۹۹ ثبت شده بود، ۲۳ هزار تن افزایش داشت. اکنون نیز با تولید ۷۰۰ هزار تن تختال، افزایش ۳۸ هزارتنی را شاهد هستیم. این درحالی است که ظرفیت ریخته‌گری و کل ناحیه فولادسازی بر اساس ظرفیت سالانه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن و ظرفیت تولید ماهیانه ۶۰۰ هزارتن برآورد شد که این عدد در نیمه اول سال به ۶۳۰ هزارتن قابل افزایش است.

مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: تولید ۷۰۰ هزارتن تختال نشان‌دهنده بهره‌وری حداکثری از تجهیزات و نیروی انسانی است که نوید تولید فراتر از ظرفیت اسمی ناحیه را می‌دهد.

خوشدل‌پور اذعان داشت: روندی که ناحیه فولادسازی در پیش گرفته ثبت رکوردها و موفقیت‌های پی در پی، همچنین اضافه کردن محصولات جدید به سبد تولید فولادمبارکه است که در این راستا، طی فروردین ماه سال جاری موفق به تولید تختال دو هزار و ۲۵ میلی‌‌متر شد.

وی یادآور شد: اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ بر این اساس است که با بهینه‌سازی بر روی تجهیزات و ماشین‌آلات، ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

مدیر ریخته‌گری مداوم شرکت فولادمبارکه در خصوص اینکه آیا میزان افزایش تولید صورت گرفته منجر به بالارفتن مصرف آب نیز شده یا خیر، گفت: خوشبختانه با توجه به این حجم از تولید، میزان آب صنعتی مصرفی افزایش نداشته و به میزان چهار مترمکعب بر تن تختال کاهش یافته است. درواقع با تناژ بالای تولید، میزان مصرف آب را نیز کاهش داده‌ایم تا بهره‌وری در مصرف آب نیز تحقق یابد.

خوشدل‌پور در پایان، خاطرنشان کرد: باید از حمایت‌های مدیریت عالی شرکت فولادمبارکه، معاونت‌ها و مدیریت و کارکنان پشتیبانی و همچنین ستادی که در تامین و پشتیبانی تولید نقش خود را به خوبی ایفا کرده تشکر ویژه داشته باشم. همچنین پرسنل ناحیه ریخته‌گری مداوم که تلاش زیادی در محقق کردن این تولید ویژه داشتند و از تک تک دقایق استفاده کردند و باعث این رکورد بی‌نظیر شدند نیز تقدیر و تشکر فراوان داشته باشم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.