سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تولید ۷۰۰ کیلو گرم طلا در خراسان جنوبی تا پایان ۱۴۰۰
09 شهریور 1400 - 11:39
شناسه : 16894
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: ۸۶ هزار و ۷۰۸ تن کانسنگ طلا از ابتدای سال از معادن طلای خراسان جنوبی استخراج شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عباس جرجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: مجموع ذخایر قطعی ثبت شده معادن استان حدود ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است که بر اساس پروانه بهره‌برداری، میزان استخراج اسمی سالیانه این معادن حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن کانسنگ طلا پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون پنج پروانه بهره‌برداری ماده معدنی طلا در سازمان صنعت و معدن و تجارت استان با نام‌های هیرد واقع در نهبندان، خداآفرید در بشرویه و سه معدن ماهرآباد، کودکان و شادان در شهرستان خوسف صادر شد که میزان سرمایه‌گذاری این معادن حدود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی ۲۷۸ نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از خام‌فروشی و فراوری این ماده معدنی، چهار واحد فراوری در مجاورت معادن کودکان، شادان، هیرد و ماهرآباد در حال احداث است که در این میان واحد فراوری طلای کودکان به مرحله راه‌اندازی و تولید شمش رسیده است. همچنین تا پایان امسال  بیش از ۷۰۰ کیلوگرم طلا در واحد‌های فراوری خراسان جنوبی تولید خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.