جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
تولید ۸۰ هزار تن فولاد در مجتمع اسفراین
30 فروردین 1400 - 11:43
شناسه : 10710
مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: این مجتمع صنعتی در سال گذشته ۸۰ هزار تن فولاد آلیاژی به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال تولید کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی ملک مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین، اظهار داشت: میزان تولید فولاد آلیاژی در این واحد صنعتی طی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، حدود ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد که ناشی از ریل‌گذاری مناسب در این واحد صنعتی برای رسیدن به ظرفیت اسمی است. میزان تولید فولاد در این مجتمع طی سال ۱۳۹۸ حدود ۵۶ هزار تن اعلام شد.

وی افزود: از لحاظ ارزشی، میزان تولیدات این مجتمع صنعتی در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، حدود ۲.۵ برابر رشد را  نشان می‌دهد؛ به طوری که از پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به ۱۲ هزار میلیارد ریال طی سال ۱۳۹۹ رسیده است.

تکرار جهش تولید فولاد در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل مجتمع صنعتی فولاد اسفراین پیش‌بینی تولید در این واحد صنعتی را طی سال جاری حدود ۹۲ هزار تن و به ارزش ۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت تحقق این برنامه، میزان تولید در این واحد صنعتی بر اساس شعار مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت.

صادرات ۱۷میلیون یورو قطعات فولادی 

ملک اذعان داشت: در سال گذشته ۱۷ میلیون یورو محصولات فولاد آلیاژی از مجتمع فولاد اسفراین به خارج کشور صادر شد و پیش‌بینی می‌شود که این صادرات در سال جاری با روند افزایشی تولید فولاد به ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار برسد.

لازم به توضیح است که این مجتمع از شرکت‌های زیرپوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد و این مجتمع صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فورج و ریخته‌گری سنگین و فوق سنگین فولاد آلیاژی، با داشتن متخصصان توانمند و فناوری پیشرفته، توانایی رفع نیازهای راهبردی صنایع کشور در بخش‌های نفت و گاز، نیروگاهی، کشتی‌سازی و ماشین‌سازی، ریلی و صنایع معدنی و فولاد وجود دارد.

ظرفیت اسمی تولید در این مجتمع صنعتی تا پیش از افتتاح طرح توسعه در فروردین ماه سال جاری، ۸۰ هزار تن بود که با افتتاح طرح توسعه این مجتمع صنعتی به دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری در تاریخ ۱۲ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ظرفیت اسمی تولید در این واحد صنعتی به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافت.

در دولت یازدهم و دوازدهم برای اجرای طرح توسعه مجتمع فولاد اسفراین در استان خراسان شمالی حدود ۹۴ میلیون یورو و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که به دلیل برخورداری از دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد اسفراین و لوله‌گستر اسفراین، قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.