سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تکاپوی خراسان برای تولید ۶۰۰ هزار تن کک در سال
11 اسفند 1400 - 12:16
شناسه : 25241
استاندار خراسان جنوبی بر تامین مواد اولیه کارخانه کک‌سازی طبس برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با رشد تولید زغال‌سنگ در خراسان جنوبی، ظرفیت بهره‌برداری شده به ۶۰۰ هزار تن کک در سال برسد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیر کارخانه کک‌سازی طبس به ظرفیت این کارخانه در تولید متالوژی با استفاده از بازیافت حرارتی اشاره کرد و اظهار داشت: این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت نهایی این کارخانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال کک متالوژی و ۱۵۰ مگاوات برق است، افزود: تجهیزات لازم برای فاز نخست این واحد تولیدی برای ظرفیت ۶۰۰ هزار تن خریداری شده و در حال حاضر کارخانه برای تولید ۴۵۰ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسیده است. لذا امیدواریم با رشد تولید زغال‌سنگ در استان، ظرفیت بهره‌برداری شده به ۶۰۰ هزار تن در سال برسد.

امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه از آمادگی این مجموعه برای سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ما برای احداث واحد زغال‌شویی در جوار کارخانه کک‌سازی و ایجاد زمینه اشتغال برای جذب تعداد زیادی از افراد جویای کار آمادگی لازم را داریم.

همچنین مقرر شد علاوه بر ارتقای نیروگاه در حال احداث شهرستان طبس با مساعدت وزارت نیرو، با توجه به وجود معادن غنی زغال‌سنگ نیروگاه دیگری ایجاد و راه‌اندازی شود.

گفتنی است، در این دیدار که نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، سرپرست فرمانداری ویژه طبس و مدیران مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات کشور حضور داشتند، بر توسعه سرمایه‌گذاری سازمان‌های دولتی از جمله ایمیدرو و حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تاکید شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.