سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تکلیف طلا در بازار نامشخص ماند!
12 تیر 1401 - 15:13
شناسه : 29823
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هم‌اکنون به نظر می‌رسد ارزش واقعی طلا در بازارهای جهانی، حدود یک هزار و 800 دلار به ثبت رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، قیمت طلا می‌تواند به کم‌تر از یک هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس سقوط کند ،زیرا در بازار همچنان تصمیم‌گیری‌ها به شیب اندکی نزولی ادامه می‌دهد. با این حال، تحلیلگران بازار انتظار هیچ مسیر عمده‌ای را برای طلا ندارند، زیرا این فلز گران‌بها همچنان پابرجا بوده و با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان مواجه است. آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که احساسات در میان تحلیلگران وال‌‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌‌استریت خنثی است.

دیوید مدن تحلیلگر بازار در Equiti Capital، اظهار داشت: قیمت یک هزار و ۸۰۰ دلار به ازای هر اونس می‌تواند ارزش منصفانه طلا را در کوتاه‌مدت نشان دهد؛ زیرا بازار همچنان گرفتار شده است و افزایش نرخ‌های بهره باعث تقویت دلار آمریکا می‌شود، اما نوسانات بیشتری را برای بازارهای سهام ایجاد می‌کند.

وی افزود: دلار آمریکا نسبت به طلا به عنوان یک دارایی امن، برتری دارد. اگرچه معامله طلا در حدود یک هزار و ۸۰۰ دلار راحت به نظر می‌رسد، اما نتایج تکنیکال نشان می‌دهد که قیمت می‌تواند در کوتاه‌مدت کاهش یابد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بازار طلا، سومین هفته خود را با محدوده منفی به پایان می‌رساند. علی‌رغم شروع نامناسب نیمه دوم سال ۲۰۲۲، طلا همچنان عملکرد بهتری از بازارهای سهام دارد.

دانیل پاویلونیس کارگزار ارشد کالا در RJO Futures، بیان کرد: طلا همچنان وظیفه خود را انجام می‌دهد و با وجود افزایش نرخ ارز، جایگاه خود را حفظ کرده است. اگرچه قیمت طلا پایین‌تر از قیمت کنونی آن بوده، اما همچنان جایگاه خود را از دست نداده است.

طی این هفته ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکونیوز شرکت کردند. پنج تحلیلگر از میان شرکت‌کنندگان معادل ۳۱ درصد، در کوتاه‌مدت صعود طلا را در نظر داشتند. همان زمان، هفت تحلیلگر معادل ۴۴ درصد نسبت به این هفته طلا، نظر منفی و چهار تحلیلگر معادل ۲۵ درصد نسبت به این فلز گران‌بها در هفته آینده نظر خنثی داشتند.

تحلیلگران اشاره کرده‌اند که علاقه سرمایه‌گذاران به طلا با تثبیت قیمت‌ها کاهش یافته است. به گفته برخی از آن‌ها، قیمت طلا همچنان با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا فدرال رزرو در تلاش جهانی برای افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌ متحده آمریکا در اواخر این ماه، نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش بدهد، اما فدرال رزرو تنها بانک مرکزی نیست که به دنبال تشدید سیاست‌های پولی خود است.

گفتنی است، انتظار می رود که بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را در ماه جولای افزایش دهد، زیرا تورم همچنان در حال افزایش است. روز جمعه ۱۰ تیر ماه، داده‌های اولیه نشان داد که تورم در اروپا برای سال جاری، در ماه ژوئن ۸.۶ درصد افزایش یافته که نسبت به افزایش ۸.۱ درصدی ماه می بوده است. همچنین تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که بانک‌های مرکزی همگی با معضل یکسانی مواجه هستند که به دنبال افزایش نرخ بهره در مواجهه با کاهش رشد حرکت می‌کنند. اگر فدرال رزرو و سایر بانک‌ها، تلاش‌های خود را برای کنترل تورم کنار بگذارند، این امر برای طلا بسیار مثبت خواهد بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.