پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
تکلیف ۷ پرونده معدنی خراسان رضوی مشخص شد
12 اردیبهشت 1400 - 12:16
شناسه : 11601
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، گفت: 7 پرونده مربوط به معادن این استان در هییت حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن بررسی و تعیین تکلیف شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مرتضی اشرفی  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی در حاشیه نشست هییت حل اختلاف موضوع ماده ۲۴ قانون مکرر معادن، اظهار داشت: تعدادی از این پرونده‌ها مربوط به اکتشاف آنومالی‌های سنگ‌آهن در شهرستان خواف است که اکتشاف آن توسط سازمان ایمیدرو انجام خواهد شد.

وی افزود: با تعیین تکلیف اکتشاف معادن سنگ‌آهن شهرستان خواف، ضمن تامین خوراک مورد نیاز صنایع معدنی استان در آینده شاهد جهش تولید و ایجاد اشتغال جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، گفت: همچنین این هییت در نشست خود مشکل مربوط به تعدادی از پرونده‌های معدنی و اختلاف بین دستگاه‌های اجرایی با آن‌ها را تعیین تکلیف کردند که با فعالیت دوباره این معادن گامی عملی در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید برداشته خواهد شد.

لازم به توضیح است که براساس ماده ۲۴ مکرر قانون معادن به منظور تسریع در اکتشاف و بهره‌برداری از معادن، دستگاه‌های اجرایی و متولیان قانونی مکلفند استعلام‌های مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مدت تعیین شده، پاسخ دهند.

خراسان رضوی با برخورداری از ۹۳۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تن و استخراج سالانه ۳۹ میلیون تن، ۱۵ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این زمینه و جذب ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر در این بخش مشغول کار کرده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.