سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تکمیل زنجیره تولید در صنعت پایه فولاد با احداث نورد سرد
09 اسفند 1399 - 14:14
شناسه : 7965
همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع)، آیین بهره‌برداری از افزایش ظرفیت تولید و واحد اسید‏شویی خط تولید ورق گالوانیزه همزمان با عملیات احداث کارخانجات نورد سرد شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار، با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای حدود ۳۰ هزار مترمربع در طول مدت ۱۸ ماه، با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گروه صنعتی پارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‎‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی آل ‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، ترویج تولید ملی است و خوشبختانه شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز و مجموعه گروه صنعتی پارس ساختار، برای شکوفایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد تولید ملی تلاش کرده‏اند.

پارس ساختار در قله تولید

در ادامه استاندار آذربایجان شرقی محمدرضا پورمحمدی گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران در عرصه جنگ اقتصادی، تمام توانشان را برای رونق اقتصادی کشور و میهن اسلامی گذاشته‌اند.

وی افزود: امروزه صنعت برق کشور و استان ما بیشتر از هر چیز نیاز به اجرای خطوط انتقال فوق توزیع و پست‏های توزیعی دارد که گروه صنعتی پارس ساختار و جلیل اباذر رییس هیات عامل این گروه صنعتی، مبتکر و مجری خطوط فوق توزیع با دکل‏های تک پایه بتنی، گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی دیگر از نیازهای کشور و صنعت فولاد، تولید ورق‏های گالوانیزه به مقدار بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال ‏است که در حال حاضر این افزایش ظرفیت، توسط شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز وابسته به گروه صنعتی پارس ساختار صورت می‌گیرد.

پورمحمدی با بیان اینکه صنعت فولاد، صنعت مادر و پایه‌ای است که از کشتیرانی و خودروسازی گرفته تا تولید لوازم خانگی، بخش‌های مختلف صنعت ساختمان و تولید کشور، همگی به آن وابسته است، اذعان داشت: باید از این کار تولیدی حمایت شود و به کمک نمایندگان استان زنجیره تولید فولاد را در آذربایجان شرقی که بعضا در تامین مواد اولیه مشکل دارد، تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت فولاد نقش صادرات‌محور دارد، باید گام‌های بزرگی برای توسعه آن برداریم تا این نقش را برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه، به خصوص با جمهوری آذربایجان به شایستگی انجام دهیم.

گروه صنعتی پارس ساختار در مسیر جهش تولید

حبیب امین‌زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه گروه صنعتی پارس ساختار در مسیر جهش تولید و اجرای استراتژی‌های وزارتخانه گام برداشته است، تصریح کرد: امروز شاهد دو اتفاق مهم هستیم که یکی راه‌اندازی واحد اسیدشویی خط تولید ورق گالوانیزه و ارتقای ظرفیت آن‌ها در استان و دیگری آغاز عملیات احداث کارخانجات نورد سرد با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن توسط شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز است.

وی افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که در مسیر تولید انواع لوازم خانگی، صاحب آمار و تولید است و ارتقای ظرفیت ورق‌های گالوانیزه موجب تکمیل زنجیره ارزش و زنجیره تامین نیازهای صنعتی استان می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی عنوان کرد: تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن ورق سرد، موجب می‌شود که سوء استفاده ناشی از کمبود آن در کشور برطرف شود.

امین‌زاده گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰، ضمن اینکه واحد نورد سرد شرکت فولاد شهریار تبریز در استان راه‌اندازی می‏شود، مقدمات جدید برای تکمیل زنجیره تامین ورق‌های ناشی از نورد گرم که یکی از کالاهای مورد نیاز استان است نیز تولید شود.

تحولی بزرگ در صنعت ورق گالوانیزه با افتتاح شرکت فولاد شهریار تبریز

جلیل نواده اباذر رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های تولید لوازم خانگی است، متاسفانه واحد ورق گالوانیزه‏ مورد استفاده به عنوان مواد اولیه تولید در صنعت لوازم خانگی، در شمال‌غرب کشور وجود ندارد؛ بر این اساس، تصمیم به راه‌اندازی شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز گرفته‌ایم و خوشبختانه توانسته‌ایم بخشی از نیاز صاحبان صنایع منطقه را تامین کنیم.

وی یادآور شد: با تلاش متخصصان شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز توانسته‌ایم برای اولین بار در خاورمیانه، ضخیم‌ترین ورق گالوانیزه را تولید کنیم و اکنون به عنوان تنها تولیدکننده این ورق در کشور و منطقه، با تامین این کالای استراتژیک، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز جهت واردات این کالا از کشور، قیمت آن را در داخل کشور نسبت به سال گذشته کاهش دادیم تا فعل خواستن و توانستن را به خوبی اجرایی کنیم.

رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار گفت: امروز با افزایش ظرفیت تولید شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز به ۲۰۰ هزار تن در سال، می‌توانیم علاوه بر تامین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی برای صادرات ورق گالوانیزه و حضور در بازارهای بین‌المللی به ویژه کشورهای همسایه مانند عراق و آذربایجان، برنامه‌ریزی کنیم.

اباذر با اشاره به راه‌اندازی واحد اسیدشویی خط گالوانیزه توسط متخصصان داخلی این شرکت، بیان داشت: با بهره‌برداری از این واحد توانستیم هزینه‌های نهایی تولید ورق گالوانیزه در شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز را کاهش دهیم.

وی در این مراسم ضمن تشریح فعالیت‌های گروه صنعتی پارس ساختار و آغاز عملیات احداث کارخانجات نورد سرد، گفت: طرح توسعه کارخانجات شرکت صنایع فولاد شهریار تبریز، با برنامه‌ریزی برای احداث هفت خط تولید مدرن و پیشرفته با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام می‌شود.

ارزآوری با توسعه خطوط تولید ورق سرد

نوید نواده اباذر نایب رییس هیات عامل گروه صنعتی پارس ساختار، گفت: اجرای این پروژه ابتدا در سال «جهش تولید» آغاز شد که با تکمیل آن برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ورق سرد نورد شده تولیدی این مجموعه یکی از محصولات استراتژیک صنعت فولاد است که در صنایع خودروسازی، لوازم خانگی و سایر صنایع تولیدی به کار گرفته می‌شود. با یاری خداوند متعال کمبود این محصول که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت محصولات پایین‌دستی دارد، در بخش قابل توجهی از استان‌های کشور به ویژه در شمال و غرب منتفی و به شکل اساسی حل خواهد شد.

نواده اباذر اذعان داشت: با توسعه خطوط تولید ورق سرد، علاوه بر خودکفائی در تامین این کالای راهبردی و جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریم، با صادرات این محصول، می‏توان ارزآوری قابل توجهی به دست آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موقعیت مکانی بی‌‏نظیر این طرح در قلب قطب صنعتی شمال‌غرب کشور با وجود صنایع متعدد در این منطقه که نیازمند ورق سرد به عنوان ماده اولیه تولید خود هستند و نیز هم‌جواری با کشورهایی نظیر عراق که واردکننده عمده این محصول به شمار می‏رود، از برتری‌های این خطوط تولید محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.