سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
تکمیل زیرساخت‌ منطقه ویژه خلیج‌فارس
15 تیر 1401 - 16:37
شناسه : 29968
معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه خلیج‌فارس از اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومانی بودجه از سوی ایمیدرو برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی در بندرعباس خبر داد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، عبدالعظیم نجیبی فینی معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه خلیج‌فارس، اظهار داشت: اعتبار قابل توجه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، روند تکمیل ایستگاه گاز در سایت توسعه و نیز راه‌های دسترسی این منطقه را در سال جاری سرعت می‌بخشد.

وی افزود: مناقصه‌های مربوط به طرح‌ها در حال برگزاری هستند و با توجه به تامین زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاران با علاقه بیشتری در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس با اشاره به گام مهم این شرکت برای تامین آب پایدار صنایع، بیان کرد: به این منظور، شرکت احداث زیرساخت با سهامداری شرکت‌های مستقر تاسیس و طرح تصفیه پساب شهر بندرعباس و انتقال آن به صنایع غرب استان هرمزگان اجرا شده است.

نجیبی فینی، گفت: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل فازهای این طرح تا دو سال آینده، ۱۱۰ هزار مترمکعب پساب قابل استفاده در اختیار صنایع قرار گیرد و علاوه بر این، طرح مذکور موجب حذف بوی نامطبوع فاضلاب بندرعباس و در نتیجه، خلاصی ساکنان منطقه از این شرایط و نیز سبب افزایش گردشگران خواهد شد.

ارائه بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری

وی از ارائه بسته‌های پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه منطقه خبر داد و عنوان کرد: به‌زودی بسته‌های پیشنهادی مناسب سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنایع فعال با همکاری دانشگاه هرمزگان در منطقه تهیه و به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس، اضافه کرد: همچنین دانشگاه مذکور، طرح نامه‌ای درباره مدیریت سبز انرژی تدوین کرده است که در حال بررسی آن هستیم. با توجه به به تمهیدات قابل ارائه به شرکت‌های دانش بنیان، مدیران این شرکت‌ها در صورت مراجعه به منطقه ویژه خلیج‌فارس، می‌توانند از تسهیلات با پیش‌پرداخت کم و اقساط بلندمدت بهره‌مند شوند.

آمادگی برای ارائه تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

نجفی فینی، ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، آماده مذاکره با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات هستیم و همچنین امکان اتصال شرکت‌های مذکور به شرکت‌های فولادی و پتروشیمی بزرگ وجود دارد.

معاون مالی و اقتصادی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در پایان خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس طی سال گذشته از نظر جذب سرمایه‌گذاری بسیار درخشان بوده و رشد جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه، به‌رغم تحریم‌ها بالا بوده و همچنین در سال گذشته شاهد رشد افزایش دلاری صادرات بودیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.