پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ثبات قیمت سنگ‌آهن در هفته جاری
07 دی 1399 - 7:17
شناسه : 4108
در ابتدای هفته جاری می‌بینیم قیمت‌ها در بازار جهانی فولاد همچون هفته گذشته با رشد همراه بوده است، اما سنگ‌آهن بر خلاف روال روبه رشدی که داشته تغییر قیمتی نداشته و همان 162دلار قیمت‌گذاری شده است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایراسین، بر مبنای گزارش‌ها و تحلیل‌های انجام شده، می‌بینیم که قیمت سنگ‌آهن صادراتی استرالیا در کشور چین ۱۶۲دلار CFR قیمت‌گذاری شده که در مقایسه با هفته گذشته تغییری نداشته و پیش‌بینی می‌شود که برای هفته اول ژانویه ۲۰۲۱ میلادی نیز روی همین قیمت باقی بماند.
زغال‌سنگ کک شو استرالیا نیز بین ۱۰۰تا۱۰۳دلار FOB در ۲۵ دسامبر قیمت‌گذاری شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت این کانی نیز مانند سنگ آهن تغییر قیمتی نداشته باشد.
قیمت قراضه آهن صادراتی امریکا در کشور ترکیه در ابتدای هفته جاری(۲۵دسامبر) برابر با ۴۷۵دلار نرخگذاری شده که است و طبق پیش بینی متال اکسپرت، قیمت این محصول در هفته‌های آینده ( اول ژانویه ۲۰۲۱میلادی به عدد ۴۷۳تا ۴۷۸دلار خواهد رسید و با رشد قیمتی همراه خواهد شد. لازم به ذکر است که قراضه به عنوان یکی از مواد اولیه مهم برای فولادسازان ترکیه بوده و طی هفته‌های گذشته با روند روبه رشدی که این محصول داشته، باعث افزایش قیمت محصولات پایین دستی صنعت فولاد همچون میلگرد و مفتول و… نیز شده است.
چدن نیز همچون قراضه آهن با رشد قیمتی همراه بوده و در ۲۵ دسامبر قیمت این محصول در کشورهای CIS ۴۹۰تا۵۰۰دلار FOB رسیده و پیش بینی برای رشد قیمتی آن همچنان وجود دارد.
بر مبنای جدول متال اکسپرت، شمش بیلت ۱۵۰-۱۲۵ میلی متری بر مبنای FOB اوکراین۵۸۵دلار قیمت‌گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود قیمت این محصول در ۱ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی به ۵۹۰تا۶۰۰دلار و در هفته دوم ژانویه به ۶۰۰تا ۶۱۰دلار برسد.
میلگرد ۲۵-۱۲ میلی متری بر مبنای قیمتی در کشورهای CIS در تاریخ ۲۵ دسامبر ۶۵۰دلار اعلام شد و پیش‌بینی می‌شود در هفته اول و دوم ژانویه ۲۰۲۱ به ترتیب قیمت این محصول به ۶۸۰-۶۷۰دلار و ۶۹۰-۶۸۰ دلار برسد و روند رو به رشد قیمتی خود را حفظ کند.
مفتول به عنوان یکی دیگر از محصولات تولیدی در صنایع پایین دستی فولاد در ابتدای هفته جاری (۲۵دسامبر) در کشورهای منظقه CIS به ۷۵۰-۷۲۰دلار FOB رسید و پیش‌بینی می‌شود که این عدد در هفته اول و دوم ژانویه ۲۰۲۱ میلادی به ۷۵۰-۷۳۰دلار برسد.
تیرآهن I در کشور ترکیه در ابتدای هفته جاری به قیمت ۷۰۰-۶۸۰دلار FOB قیمت‌گذاری و معامله شده و پیش‌بینی می‌شود که قیمت این محصول نیز روند روبه رشد خود را در هفته‌های نخستین ۲۰۲۱ میلادی داشته باشد.
شمش بیلت ۱۵۰-۱۳۰میلیمتری در ایران و بر مبنای قیمت فوب خلیج فارس در ۲۵دسامبر ۵۳۰دلار قیمت‌گذاری شده و برای هفته های اینده و در شروع سال جدید میلادی نیز این رشد ادامه دار خواهد بود.
قیمت این شمش بیلت در کشور تایلند با نرخ CFR صادراتی از ایران۵۷۵دلار نرخگذاری شده و بر اساس پیش بینی های متال اکسپرت این روند روبه رشد ادامه دار خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.