سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ثبات قیمت طلای جهانی در معاملات امروز
08 شهریور 1400 - 10:46
شناسه : 16812
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اظهارات روز جمعه رییس بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین حد خود طی چهار هفته گذشته ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بوده و در یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۸۶ سنت ایستاد. در حالی که ابتدای معاملات تا مرز یک هزار و ۸۲۰ دلار و ۵۰ سنت پیشروی کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۱۷ دلار رسید.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI در این خصوص، اظهار داشت: بازار در حال تطبیق انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا پس از سخنرانی روز جمعه جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکاست که به صعود طلا چراغ سبز داد.

پاول رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی مجازی خود برای سمپوزیوم جکسون هال هیچ سیگنالی در خصوص برنامه بانک مرکزی برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه نداد و فقط گفت ممکن است چنین اتفاقی امسال آغاز شود و خاطرنشان کرد در تصمیم احتمالی برای افزایش نرخ‌های بهره محتاط خواهد بود.

نرخ‌های بهره پایین ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را ضعیف کرده و جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که دارایی بدون بازدهی است را بیشتر می‌کند. لذا موضع پاول که موافق پایین ماندن نرخ‌های بهره بود، شاخص دلار را به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر در برابر ارزهای رقیب رساند و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آوتار ساندو مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز طی یادداشتی نوشت: اگرچه پس از جکسون هال، خوش‌بینی در این بازار تقویت شده، اما قیمت طلا برای جلب خرید بیشتر باید ابتدا مقاومت در سطح یک هزار و ۸۳۹ دلار را بشکند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و هفت سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۱۱ دلار و ۲۳ سنت رسیده است و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، دو هزار و ۴۲۱ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.