سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
ثبات قیمت طلا
04 بهمن 1400 - 12:29
شناسه : 23562
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و نشانه‌هایی درباره افزایش نرخ‌های بهره بودند، تغییر چندانی نداشت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۳۶ دلار و ۲۱ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۳۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

آوتار ساندو تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت که سرمایه‌گذاران به دنبال پوشش امن در برابر نگرانی‌ها نسبت به احتمال تشدید تحریم‌های آمریکا یا اقدامات جدید اتحادیه اروپا در صورت حمله روسیه به اوکراین هستند، اما طلا و نقره به دلیل انتظاراتی که برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد، با موانعی روبه‌رو شدند.

نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه ژانویه برگزار می‌شود. طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا حساس است، زیرا نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را کم‌تر می‌کند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا روز جمعه کاهش یافت و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کم‌تر کرد.

یک مقام ارشد دولت انگلیس روز یکشنبه تهدید کرد روسیه در صورت به قدرت رساندن یک دولت دست نشانده در اوکراین با تحریم‌های اقتصادی شدید روبه‌رو خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد اونس طلا ممکن است مقاومت در سطح ۱۸۵۰ دلار را تست کند و اگر به بالای این قیمت صعود کند، به محدوده یک هزار و ۸۶۰ تا یک هزار و ۸۷۲ دلار وارد خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به دو هزار و ۱۲۴ دلار و ۲۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، یک هزار و ۳۲ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.