سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
ثبت افزایش ۹۷ درصدی سرمایه فملی
09 دی 1399 - 8:48
شناسه : 4348
افزایش 97.2 درصدی سرمایه شرکت ملی مس با نماد فملی ثبت شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، براساس سندی که در سامانه جامع اطلاعات ناشران بورسی، کدال منتشر شده، آگهی تغییرات شرکت ملی صنایع مس ایران با ماهیت سهامی عام براساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در ۱۰ آذر ۹۹ سرمایه این شرکت از مبلغ ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به رقم ۲۰۰ هزار میلیارد ریال منقسم به ۲۰۰ میلیارد سهم هزار ریالی با نام از محل سود انباشته شده افزایش یافت و ماده مربوطه در اساسنامه شرکت اصلاح شد.
صنایع ملی مس ایران یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی کشور است که ارزش روز بازاری این شرکت به بیش از ۲۹۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. در حال حاضر ۳۳ درصد از سهام این شرکت در بازار شناور بوده و دراختیار سهامداران قرار دارد. همچنین ملی‌مس در پرتفوی سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار ایرانی هم قرار دارد. 
بعد از افزایش سرمایه فملی، ‌دارندگان این سهم به میزان ۹۷٫۲ درصد سهام خود ،‌سهم جایزه دریافت کردند که در پرتفوی آنها نمایش داده شد.این افزایش سهام در مورد دارندگان سهام عدالت در روش غیر مستقیم چگونه است؟

وضعیت امروز فملی در بورس

در حال حاضر نسبت پی به ای ملی‌مس ۱۷٫۷۱ واحد و نسبت پی به ای در گروه فلزات ۱۸٫۰۴ است و سهام ملی‌مس از سهام ارزنده و زیربنایی برای سهامداران به شمار می‌رود. قیمت هر سهم ملی‌مس امروز ۱۴۷۲ تومان معامله می‌شود.
طبق گزارش توجیهی هیأت مدیره شرکت ملی مس به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ۳۶٫و۵۷ درصد از سهام ملی مس به میزان بیش از ۳۷ میلیارد سهم مربوط به سهامداران عدالت است که به طور میانگین هر سهامدار عدالت با داشتن سهام یک میلیون تومانی اسمی حدود ۱۰۸۱ سهم از ملی مس در اختیار دارد.
بنابراین دارندگان سهام عدالت، سهام ارزنده‌ای مانند ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پتروشیمی تندگویان، بانک تجارت، بانک ملت، بانک صادرات، بیمه دانا، مخابرات ایران و دیگر شرکت‌های ارزنده بورسی را در اختیار دارند.
بسیاری از کارشناسان می‌گویند، سهام عدالت ارزنده است و سهامداران آن حتی‌الامکان از فروش سهام عدالت که ترکیبی از سهام بهترین شرکت‌های بورسی و فرابورسی است، خودداری کنند و به جای آن از منافع آن مانند افزایش قیمت، سود سالانه و نیز وثیقه‌گذاری این سهام برای وام‌های بانکی استفاده کنند.
در این میان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یعنی دولت فقط ۱۲ درصد از سهام شرکت ملی مس را در اختیار دارد.
سهامدار عمده بعدی شرکت ملی مس، مؤسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس صنایع ایران با داشتن ۷٫۸۴درصد از سهام، سپس شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین با داشتن ۵٫۳۶ درصد سهام و دیگر سهامداران خرد و شرکت‌های دیگر سهامدار شرکت ملی مس هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.