سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ثبت بالاترین قیمت طلا طی ۵ ماه گذشته
05 خرداد 1400 - 12:25
شناسه : 12874
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد رشد به یک هزار و ۹۰۶ دلار و ۹۹ سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده طی حدود پنج ماه گذشته تاکنون بود.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پس از آنکه مقام‌های فدرال رزرو بر تداوم سیاست فعلی خود در مورد پایین نگه داشتن نرخ بهره تصریح کردند و در پی تضعیف دلار و افزایش نگرانی‌ها از رشد تورم، قیمت طلا روند افزایشی به خود گرفت و به بالاتر از رقم تعیین‌کننده به حدود یک هزار و ۹۰۰ دلار رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۴ درصد رشد به یک هزار و ۹۰۶ دلار و ۹۹ سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از ۸ ماه ژانویه تاکنون بود. علاوه بر این، قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با ۰٫۵ درصد افزایش به یک هزار و ۹۰۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی سی پی آی در این باره، اظهار داشت: تضعیف دلار ضمن کمک به رشد قیمت طلا، موجب توجه به افزایش ریسک‌های تورمی شده است. در حال حاضر، طلا یک محل امن جهت در امان نگه داشتن سرمایه‌ها از خطر تورم به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر تورم افزایش یابد، فدرال رزرو سیاست انبساطی خود را حفظ خواهد کرد. با این حال، نرخ بهره در آمریکا برای بازار طلا از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ به طوری که به گفته فدرال رزرو مقرر شد تا نرخ بهره در نزدیکی صفر باقی بماند که این مسئله سبب تضعیف دلار و رشد قابل توجه قیمت فلز زرد شده است.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب به نزدیکی بالاترین رقم‌های چهار ماه و نیم گذشته تثبیت و سبب ارزان‌تر شدن طلا برای خریدارانی گشته که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

شایان ذکر است که سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری امریکا نیز هم‌اکنون در نزدیکی پایین‌ترین رقم دو هفته اخیر قرار دارد و این موضوع سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا گشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.