سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ثبت ركورد عمر نسوز پاتیل در مجتمع فولاد سبا
15 آذر 1399 - 6:20
شناسه : 2507
احمـــدرضـــا بخشایی، رئیس واحد تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا از رکورد عمر نسوز پاتیل شمارۀ 13 با آجر منیزیت کربن به تعداد 174 ذوب خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

بخشایی ضــمن اشـــاره به صرفه‌جویــی تقریبی ۳۰ میلیون ریالی به ازای افزایش عمر نسوز پاتیل در هر ذوب گفت: صرفه‌جویی ناشی از کاهش مصرف نسوز، اعم از نسوز لایه کاری و اشکال ویژۀ نسوز پاتیل، منجر به کاهش مصرف نفر ساعت نیروی انسانی و کاهش مصرف گاز می‌گردد. درواقع اگر نسبت میانگین ۱۴۰ ذوب را در نظر بگیریم، در حدود ۱۰۲۰ میلیون ریال، به‌جز کاهش هزینه‌های ناشی از انرژی و توقف پاتیل، برای یک پاتیل صرفه‌جویی حاصل شده است.
رئیس واحد تعمیرات نسوز در ادامه، افزایش عمر پاتیل را موجب کاهش توقفات اضطراری ناشی از توقف پاتیل برشمرد و افزود: این موفقیت با اصلاح در فرایند کاری و از طریق تشکیل جلسات بین کارشناسان تأمین‌کننده و واحد نسوز، بهبود کیفیت متریال مصرفی و درعین‌حال بازرسی مناسب و بهره‌برداری مناسب اپراتوری و بازرسی دقیق و به‌موقع از پاتیل طی فرایند به دست آمده است.
مهدی یزدانی کارشناس تعمیرات نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: نسوز استفاده‌شده محصولِ شرکت مهرآریان فارس بود که در نهایت با عملکرد مناسب موجب تحقق رکورد جدید در ذوب‌گیری از پاتیل‌های مجتمع فولاد سبا شد.
یزدانی همچنین یادآور شد: رکورد قبلی به تعداد ۱۶۷ ذوب در خرداد ماه ۹۸ و با همکاری شرکت داخلی مهرگداز در تأمین نسوز مورداستفاده به دست آمده بود.
احـــمدرضا بخشـــایی در پایان از حمـــایت‌های مدیریت محترم، گروه تولید فولادسازی و دفتر فنی تولید مجتمع فولاد سبا و نیز همکاری پیمانکاران محترم تأمین‌کننده و اجرایی تعمیرات نسوز که در کسب این موفقیت تأثیرگذار بودند قدردانی و ابراز امیدواری کرد با ادامۀ حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، شاهد موفقیت‌های روزافزون برای فولاد مبارکه باشیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.