سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
ثبت رکوردی بی‌سابقه در کارنامه تولیدات مس سونگون
20 مهر 1400 - 11:29
شناسه : 19052
مجتمع مس سونگون مطرح کرد؛ مجتمع مس سونگون گفت: خوشبختانه به همت کارکنان این مجتمع موفق به ثبت رکوردی جدید و تاریخی در تولید ماهیانه کنسانتره مس، مس محتوی و تناژ خوراک ارسالی از معدن به کارخانه و بازیابی شدیم.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی بیات ماکو مدیر مجتمع مس سونگون با بیان اینکه این میزان تولید در تاریخ فعالیت مجتمع سابقه نداشته است، اظهار داشت: کارخانه تغلیظ مس سونگون در شهریورماه سال جاری موفق شد به رکورد یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۴۹ تن خوراک ورودی (۱۳ درصد بالاتر از برنامه)، ۳۲ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره مس (۱۶ درصد بالاتر از برنامه)، هفت هزار و ۹۴۲ تن مس محتوی (۱۹ درصد بالاتر از برنامه) دست یابد.

وی افزود: مقدار بازیابی کلی و سولفوری کارخانجات نیز در شهریورماه ۹۰٫۷ و ۹۳٫۴ درصد بوده که به ترتیب ۶ و ۵ درصد از برنامه بالاتر رفته و از ابتدای راه‌اندازی کارخانجات تغلیظ سونگون نیز رکوردی تاریخی محسوب می‌شود. همچنین دسترسی کارخانجات در شهریور ماه بالای ۹۸ درصد بوده که نسبت به طراحی کارخانه‌ها ۵ درصد بالاتر بوده است.

مدیر مجتمع مس سونگون، گفت: بررسی آخرین رکوردهای ثبت شده نشان می‌دهد که همت و تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمتکش واحدهای تولیدی مجتمع سونگون در شهریورماه سال جاری باعث شد تا تمامی رکوردهای تولید کارخانجات تغلیظ مس در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته شود.

بیات ماکو در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری علی‌رغم مشکلات ناشی از کرونا، تامین قطعات یدکی، خاموشی سنگ‌شکن و یکی از آسیاها در ساعات اوج بار در راستای همکاری با اداره برق و از همه مهم‌تر چالش قطع آن در تیر و مردادماه که باعث افت ۱۰ درصدی تولید شده بود، با تغییر طرح‌های استخراجی واحدهای تولیدی ضمن جبران ۱۰ درصد عقب‌ماندگی، ۱۶۳ هزار ۶۸۲ تن کنسانتره مس با ۳۹ هزار و ۸۵۸ تن مس محتوی تولید شده که بیش از ۴ درصد بالاتر از برنامه پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.