سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ثبت طولانی‌ترین روند صعودی طلا
22 مرداد 1401 - 22:38
شناسه : 31114
قیمت طلا روز جمعه 21 مرداد ماه، با افزایش قیمت در چهارمین هفته متوالی همراه شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار، به یک هزار و ۸۰۴ دلار رسید و بیش‌ از یک درصد افزایش هفتگی را ثبت کرد. قیمت طلای آمریکا نیز به یک هزار و ۸۰۵ دلار رسید.

بارت ملک، رئیس استراتژی کالا در «TD Securities» بیان کرد: در حال حاضر بازار طلا با پوشش کوتاه‌مدت مواجه است و بازدهی پایین‌تر از آن حمایت می‌شود.

وی افزود: رشد طلا، پس از اعداد پایین‌تر شاخص قیمت مصرف‌کننده، در مسیر خود متوقف شد زیرا بازار معتقد است تورم همچنان مشکل‌ساز خواهد بود. سخنرانان فدرال رزرو همچنین پیشنهاد کرده‌‌اند که آن‌ها نمی‌توانند از مبارزه با تورم صرف‌ نظر کنند.

بازدهی خزانه‌داری ایالات‌ متحده پس از یک هفته بی‌ثبات، کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران ارزیابی کردند که آیا کاهش آشکار رشد تورم می‌تواند سرعت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش دهد یا خیر.

دلار ضعیف‌تر می‌تواند جذابیت طلا را تقویت کند زیرا هزینه‌های خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می‌کنند را کاهش می‌دهد.

هیجانات مصرف‌ کنندگان در آمریکا در اوایل آگوست به بالاترین حد در سه ماه گذشته افزایش یافت زیرا انتظارات قوی‌تر در مورد اقتصاد و امور مالی شخصی وجود داشت و این انتظارات تورمی متفاوت بود؛ به‌‌ طوری‌ که مصرف‌کنندگان، دیدگاه‌های بلندمدت خود را برای قیمت‌ها اندکی افزایش و در عین حال چشم‌انداز سال آینده خود را کاهش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره حدود ۲ درصد افزایش یافت و به دو هزار و ۷۰ دلار در هر اونس رسید. پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و ۹۵۸ دلار و ۵۷ سنت قیمت‌گذاری شد؛ در حالی که قیمت پالادیم با ۱.۸ درصد کاهش، به دو هزار و ۲۳۵ دلار و ۹ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.