جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
جاسک به استقبال طلای سیاه می‌رود
28 تیر 1400 - 14:29
شناسه : 15274
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت: معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: نفت موجود در خط لوله گوره به جاسک با طی حدود ۲۰ کیلومتر دیگر از مسیر، به پایانه جاسک می‌رسد. لذا انتظار داریم تا پایان هفته، نخستین محموله نفت خام بارگیری شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا دهقان معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه نفت در مسیر خط لوله حدود یک هزار کیلومتری گوره به جاسک، به کیلومتر ۹۸۰ رسیده و ۲۰ کیلومتر دیگر به جاسک می‌رسد، اظهار داشت: نفتکش در پایانه جاسک مستقر است و انتظار داریم تا پایان هفته نخستین محموله نفت خام از این پایانه بارگیری شود. در این راستا طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد و در حال حاضر ظرفیت آن ۳۰۰ هزار بشکه در روز است که به مرور با تکمیل پمپ‌ها و تلمبه‌خانه‌ها ظرفیت اسمی به‌صورت پلکانی به یک میلیون بشکه افزایش می‌یابد.

وی افزود: پیشرفت پروژه طی دو سال گذشته فوق‌العاده بوده و بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در این مدت رقم خورده است.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه پروژه گوره به جاسک در زمره طرح‌های موفق وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قرار دارد، گفت: این طرح از نظر کیفیت، اجرا، زمان اجرا و مدیریت هزینه عملکرد قابل‌توجه‌ای دارد؛ دو میلیارد دلار بودجه مصوب این پروژه بوده، اما با رقمی کمتر در حال تکمیل است؛ ۱۰۰ درصد طراحی، مهندسی و اجرای آن نیز ایرانی بوده و در مجموع ۹۱ درصد ساخت داخل در این طرح ملی محقق شده است که رکورد خوبی به شمار می‌آید.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: این طرح ملی رونق خوبی در منطقه جاسک و مکران ایجاد خواهد کرد. پیش‌بینی ساخت پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این منطقه داده شده، همچنین مقرر شد وزارت راه، اسکله تجاری در این منطقه احداث کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.