سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
جایگاه یک تا ۳ بورس از آن فولاد، فملی و کگل شد
01 اسفند 1400 - 14:06
شناسه : 24875
براساس گزارش‌های منتشر شده، ارزش هفتگی فروش شرکت‌ها در بازار فیزیکی بورس کالا نشان می‌دهد شرکت‌های فولادمبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و معدنی و صنعتی گل‌گهر جایگاه یک تا سه را در هفته گذشته از آن خود کردند.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بورس کالای ایران گزارش ارزش ریالی فروش شرکت‌ها را در بازار فیزیکی بورس کالای ایران (بخش داخلی) در هفته گذشته اعلام کرد که براساس رتبه‌بندی به عمل آمده، فولادمبارکه اصفهان با ثبت معامله ۹۶ هزار و ۵۶۰ تن انواع ورق فولادی شامل ورق گرم و سرد خودرو، ورق سرد لوازم خانگی و ورق گالوانیزه به ارزش معادل ۲۰ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال در رتبه نخست ایستاد.

ملی صنایع مس ایران اگرچه همچون هفته گذشته در جایگاه دوم شرکت‌های برتر فروش ایستاد، اما فروش آن صعودی بود؛ به گونه‌ای که با فروش ۵۱۵۱ هزار تن مس کاتد، مس کم عیار، سولفور مولیبدن و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش نزدیک به ۱۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال دست یافت. این شرکت با احتساب فروش صادراتی که معادل دو هزار تن مس کاتد به ارزش پنج هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال بود، در مجموع ارزش فروش بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریالی را برای خود رقم زد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ثبت معامله ۱۹۰ هزار تن گندله و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش ۶ هزار و ۲۷ میلیارد ریال، در جایگاه سوم قرار گرفت. همچنین فولاد خوزستان نیز با فروش ۴۱ هزار تنی تختال C و شمش بلوم به ارزش بالغ بر پنج هزارو ۹۵۴ میلیارد ریال مقام چهارم را به دست آورد.

سنگ‌آهن گهرزمین با ثبت معامله ۱۶۰ هزار تن گندله سنگ‌آهن به ارزش بیش از پنج هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال در جایگاه پنجم ایستاد. علاوه بر این معدنی و صنعتی چادرملو با ثبت معامله ۸۰ هزار تن شمش بلوم و کنسانتره سنگ‌آهن به ارزش نزدیک به پنج هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال نیز جایگاه ششم را از آن خود کرد. پالایش نفت بندرعباس با فروش ۳۸ هزار و ۸۰۰ تن وکیوم باتوم، لوب کات سنگین و سلاپس واکس به ارزش چهار هزار و ۶۳۶ میلیارد ریالی در رتبه هفتم ایستاد.

ذوب‌آهن اصفهان با فروش ۳۲ هزار و ۶۷۴ تن چدن، میلگرد، تیرآهن و نبشی به ارزش بیش از چهار هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال در جایگاه هشتم و پتروشیمی تندگویان با ثبت معامله ۱۱ هزار و ۴۱۲ تن انواع گلی اتیل ترفتالات و نخ پلی استر به ارزش سه هزار و ۹۴۱ میلیارد ریال در جایگاه نهم ایستادند.

گفتنی است، جایگاه دهم جدول ارزش فروش شرکت‌ها هم به صبا فولاد خلیج فارس با دادوستد ۴۰ هزار تن آهن‌اسفنجی بریکت به ارزش بیش از سه هزار و ۵۶۷ میلیارد ریال اختصاص یافت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.